Екологічна освіта
дітей дошкільного віку
в ДНЗ № 34 «ДЮЙМОВОЧКА»
м.Костянтинівка Донецької області
Зміст :
"Формування екологічної культури у дітей
дошкільного віку ”
Екологія (від. греч. oikos-
будинок, житло, місцеперебування і logos-наука)
наука про відношення рослинних та живих істот один до одного та до середовища
яке їх оточує.
Мета:
"Формування у дітей елементарного природоцільного світогляду, свідомо-вірного
відношення до об’єктів живої та неживої природи”
Основні завдання
•
Виховання
усвідомлення кожною
дитиною себе як
частини природи
•
Формувати
відчуття відповідальності за те, що відбувається навколо дитини і наслідок її дій
у довкіллі
•
Формувати
елементи наукових знань про взаємозв’язки між
живими організмами та природним довкіллям
•
Формувати розуміння багатогранної цінності і
необхідності
природи для людини
•
Розвивати вміння класифікувати живу природу на
основі
безпосереднього сприймання та аналізу
зовнішніх ознак,
способів взаємодії із середовищем та живлення
•
Формувати знання,нормам правильної поведінки в
природному
середовищі, практичні навички та вміння, спрямовані на
охорону та
захист природного середовища.
Інваріантна складова
освіти
Базова програма «Я у
Світі»
Базовий компонент
дошкільної освіти в Україні
Варіативна складова
освіти
Програма профільної
групи екологічного розвитку дошкільників "Світлячок”, розроблена днз №34
міськуо «Дюймовочка»
Інноваційні технології
Н. Лисенко "Екологічне
виховання дошкільників ”, Київ, 1993 р.
З. Плохій "Виховання
екологічної культури дошкільників ”,
Київ, 2002 р.
За редакцією Романчук
Р.О. «Творчо-розвивальні технології в екологічній освіті дошкільників»,
Запоріжжя, 2005
За редакцією Романчук
Р.О. «Формування первинних екологічних уявлень у дошкільників», Запоріжжя, 2008
Т.Г.Левченко «Рідна
природа», Харків, 2008
Екологічна освіта та
виховання учнівської молоді - Київ, «Основа», 2003
Етапи формування екологічного світогляду
1. Це вивчення
індивідуальних особливостей, здібностей
кожної дитини та професійних
здібностей, знань, якості викладання занять з екології, екологічної культури педагогів.
Він полягає в діагностиці розумових
здібностей, нахилів дитини, опитуванні, анкетуванні, огляди спеціалістів на
предмет здоров'я. Весь матеріал збирається в картах здоров'я, враховуються
вікові особливості, і має
відображення в щоденниках
спостережень, у щоденниках вихователя.
2. Це створення умов
для формування екологічного світогляду:
o Зовнішні – зв'язок з
іншими установами (дитяча бібліотека, міський краєзнавчий музей, екологічні
служби)
o Внутрішні – створено в ДНЗ розвиваюче середовище для
дітей: обладнані екологічні куточки в кожній віковій групі, оформлені
екологічні стежини, розроблені
розвиваючі ігри на екологічну тематику, підібрані літературні твори, які
допомагають формувати екологічний світогляд, проведена робота з кадрами :
семінари, консультації, педради, розробка практичного матеріалу
3. Організація навчально-виховного процесу :
• Заняття
з екології
•
Заняття з ознайомлення з
навколишнім + Народознавство
Міні-форми :
•
"Допоможемо природі ” – праця в
природі
•
"Працюємо в куточку природи ” –
праця в куточку природи
•
"Дослідники в природі ” –
експериментально-дослідницька діяльність природі.
• Дитячий
туризм – екскурсії, пішохідні переходи
• Свята
на екологічну тематику,
• Природоохоронні
заходи
Вкраплення історії, географії, фізики, економіки,
біології в заняття
4. Аналіз результатів :
·
Цікавість дитини до екологічної діяльності
·
Високий рівень знань, вмінь та навичок
·
Ініціативність та самостійність дій дитини
·
Сформована активна життєва позиція особистості в пізнанні навколишнього середовища.
Завжди відкриті до активної взаємодії та співпраці,
чекаємо відгуків та пропозицій за адресою :
м.Костянтинівка
Донецька область
Вулиця Петровського,30
Ясла-садок «ДЮЙМОВОЧКА»
Тел. 06272 5 33 80 |