Каталог статей
Меню сайту
Нові коментарі
Авторизация

Друзі сайту
Оновлення форуму
  • Закарпатська область (3)
  • Дом для Ваших родных (0)
  • Конференції, зїзди, семінари (38)
  • Наші печатні видання (15)
  • Релігії світу та екологічне виховання молоді (58)
  • Работа в интернете (1)
  • Здоров'я спини (0)
  • літературний журнал "Дніпро" (1)
  • Ділимось поезією. (2)
  • Росла собі ялиночка (5)
  • Категорії розділу
    Презентації [0]
    Статті [13]
    Сценарії заходів [0]
    Всеукраїнська толока [9]
    Интернет-конференция "Екоосвіта для збалансованного розвитку" [16]
    Ваш вклад в проект "Экологическое образование для устойчивого развития Украины"
    Хмара тегів
    Вестник Мечты ЗРЗ ПИТАНИЕ МАМА-86-Запорожье здоровье Вісник Мрії ВМ-НФ електронні відходи Мама-86 Республіка Мрія Мама-86-Запоріжжя живи органично Запорожье Экомарафон екомарафон Республика Мечта Запоріжжя конкурс екоосвіта Живи органічно
    Пошук
    Статистика



    mail.ru

    Сегодня работали на сайте:

    Сейчас на сайте

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Вітаю Вас, Гость · RSS 29.03.2024, 15:10

    Головна » Статті » Матеріали семінарів "Екоосвіта для ЗР" » Интернет-конференция "Екоосвіта для збалансованного розвитку" [ Додати статтю ]

    ЕКОНОМІЯ І БЕРЕЖЛИВІСТЬ ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ – СПРАВА ВСІХ І КОЖНОГО

    ЕКОНОМІЯ  І  БЕРЕЖЛИВІСТЬ  ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ –

    СПРАВА  ВСІХ  І  КОЖНОГО

    (урок з енергозбереження для учнів 7-8 класів)

     

    Коба Віта Миколаївна

    Вчитель біології

    Гуляйпільского колегіуму «Лідер»

    Мета: формувати в учнів поняття про значення електроенергії в житті людини; дати коротко відомості про раціональне використання електроенергії, з опорою на знання дітей з фізики та їх життєвий досвід. Розвивати сприйняття, уяву, артистичність учнів. Виховувати дбайливого господаря, який нестиме відповідальність за збереження Електроенергії,
    вмітиме правильно її використовувати.
    Тип уроку: Засвоювання навичок i вмінь.
    Форма проведення: Рольова гра «Подорож по країні «Електроенергія» з елементами бесіди.
    Обладнання: Тематичні малюнки, таблички з назвами зупинок, формули, розрахунки до задачі, карта країни «Електроенергія», пам'ятки споживачу електроенергії, магнітофон з записами мелодій, звуків.

                                                                 Xiд уроку
    I. Організація класу.
              
    Добрий день, діти! Сідайте зручно, ми починаємо наш урок.
    (Звучить тиха музика).
    II. Повідомлення теми i мети.
              
    Сьогодні тема нашого уроку цікава i дуже важлива: «Економія i бережливість електроенергії — справа всіх i кожного». Ми з вами розглянемо, яке значення для людини має електроенергія та як раціонально її треба використовувати. Урок у нас з вами буде незвичайний, бо за час його проведеннями відправимося у цікаву подорож по країні, яка зветься «Електроенергія». Тож будьте уважними i все запам'ятовуйте, щоб потом використати у подальшому житті.

    Ш. Актуалізація опорних знань.
             
    А перед тим, як відправитись у мандри по країні «Електроенергія», ми дещо з вами пригадаємо. Отже, скажіть мені, будь ласка, яких правил поведінки ви повинні дотримуватись при подорожуванні потягом? (Відповіді дітей).
    IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
              
    Отже, правила ми пригадали, тепер можна вирушати в подорож по країні «Електроенергія». (Звучить музика: стук коліс потягу. У потязі
    з’являється дівчинка у формі провідниці).
              
    Провідниця. Шановні подорожуючі! Я рада вітати вас на своєму потязі. I перша наша зупинка, на яку ми прибули називається «Довідкове бюро».
              Начальник станції. Шановні пасажири. Мені приємно вам повідомити, як економити i берегти електроенергію, i чому це справа всіх i кожного. Кожен з вас знає, що житлові будинки є найбільшими в комунально-побутовому господарстві споживачами електроенергії. В них кожного року використовується (показати таблицю) в середньому 400 кВт/год на людину, із яких приблизно 280 кВт/год використовується всередині квартири на освітлення i побутові прилади різного призначення, i 120 кВт/год- в установах інженерних споруд, і освітлення загальних приміщень.
    Простота i доступність електроенергії породили у багатьох людей уяву про невичерпні наші енергетичні ресурси, притупили почуття необхідності її економити.
              Встановлено, що 15-20% спожитої в побуті електроенергії втрачається через неекономність споживачів. Неважко підрахувати, яку кількість товарів можна було б виробити за допомогою цієї енергії.

              Дуже добре те, що у багатьох сім’ях контроль за споживанням електроенергії доручено дітям. Чи потрібно пояснювати, що такі уроки господарського відношення до енергоресурсів для майбутніх робітників, інженерів, лікарів, педагогів (важко перерахувати можливі ваші майбутні спеціальності) воістину неоціненні?! Хоч, уроки ці не проходять безслідно i для дорослої людини. Звичка берегти енергію, тепло, воду, паливо відгукнеться неодмінно i там, де вона праце.
              А чи знаєте ви, що кожен житель Німеччини автоматично виключає світло, виходячи з кімнати, навіть на декілька хвилин?! Він просто не може зрозуміти, навіщо повинно горіти нікому не потрібне світло. Якщо потрібна склянка чаю чи кави, він ніколи не поставить на плиту повний чайник — рівно стільки, скільки треба — звичайно ж, для економії електроенергії i часу. I робить це свідомо. Будемо сподіватися, що поступово бережливість і у нас ввійде у звичку i стане потребою. Дякую за увагу.
              Учитель. Що ж діти, подякуємо начальнику станції i продовжуємо далі нашу подорож (звучить музика).
              
    Провідниця. I наступна наша зупинка «Економіст».
              Начальник станції. Що ж, шановні добродії. Кількість спожитої електроенергії являться одним із основних показників, який характеризує економність роботи побутових приладів i електроустановок. (Показує таблицю з формулою). Вона дорівнює виробництву потужності працюючих електроприймачів, помноженої на час робота.
             При вимірюванні потужності в кіловатах, а часу в годинах, використана електроенергія обчислюється в кіловат-годинах.
             Для того, щоб краще ви зрозуміли скільки енергії споживається при користуванні електроприладами розв'яжемо таку задачу.                                                      

    Продовження у стрічці коментарів
    Категорія: Интернет-конференция "Екоосвіта для збалансованного розвитку" | Додав: ecorezerv (06.06.2011) | Автор: Коба Віта Миколаївна
    Переглядів: 8852 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 4.3/3 |
    Всього коментарів: 5
    avatar
    1
    Задача.
    Скільки енергії використає електрична плита «Мрія» потужністю
    2 кВт, яка працюватиме протягом 4 годин? Скільки буде коштувати ця енергія? Давайте з вами спробуємо зробити прості математичні розрахунки.
    Рішення:
    Використана енергія дорівнює виробництву потужності електричної плити, помноженої на число годин робота, тобто: Е= 2 х 4 = 8 (кВт/год)
    Для обчислення відповідної суми, необхідної для сплачування, треба помножить кількість використаної енергії на вартість:
    1 кВт/год коштує 0,203 коп., тобто: 8 х 0,203 = 1грн.62 коп. + ПДВ (201%) Отже, 8 кВт будуть коштувати 1 грн. 94 коп.
    - Діти! А скажіть мені, чим у ваших домівках здійснюється облік електроенергії. (Відповіді дітей). Так, дійсно, правильно, облік електроенергії, спожитої всіма електроустановками в квартирі, здійснюється вимірювальними приладами - електролічильниками.
    Кожного місяця, бажано, в один і той же день, але не пізніше наступного дня, знімати показники електролічильника і платити за спожиту електроенергію. А зараз, як ви знаєте, кожного місяця показники електролічильника слідкують і записують контролери енергонагляду. Як же підрахувати, скільки платить за місяць, за спожиту енергію? Робити це треба так: Скажімо, за місяць у вас спожито енергії 104 кВт/год Е = 104 кВт/год х 0,203 (+ПДВ 20%) = 25 грн. 42 коп..
    Далі потрібно порівняти затрати енергії даного місяця із затратами минулого місяця. Якщо відбулося помітне збільшення, необхідно спробувати визначити причину: або це результат використання тільки нових придбаних електроприладів, або неекономне використання електроенергії.
    Спостерігаючи за роботою лічильника, завжди можна визначити, чи є в даний момент де-небудь у квартирі увімкнені лампи або електроприлади. Якщо диск лічильника крутиться, значить Є. Якщо нерухомий — все вимкнено. Спасибі за увагу. До побачення! Щасливої подорожі!
    Учитель. Спасибі i вам за цікаву розповідь. Ну а ми з вами до наступної зупинки (звучить музика).
    Провідниця. Шановні пасажири! Наш потяг прибуває на зупинку «Експерти».
    Експерт № 1. Вельмишановне панство! В наш час економії, я розповім як треба економити електроенергію при приготуванні їжі. Вибір i використання найбільш економних електроприладів дозволяє суттєво зекономити електроенергію. Найбільш енергомісткими споживачами електроенергії є електроплити.
    Річне споживання електроенергії електроплитою складами 1200-1400 кВт. Тому раціональне користування електроплитами є одним із основних джерел економії електроенергії в квартирі.
    - А чи знаєте ви, як же раціонально треба користуватися електроплитою? (Відповіді дітей).
    avatar
    2
    Знаєте, я дещо хочу вас доповнити. Для зниження витрат електроенергії на приготування їжі на електроплитах треба застосовувати спеціальний посуд, з рівним дном. Якщо дно викривлене, то це призводить до зайвих затрат електроенергії на 40-60%, крім діаметра
    посуду і якості дна, зниження Витрат електроенергії, досягаються вибором конфорок, на яких готується їжа. Ось деякі практичні поради:
    1. Оскільки конфорка нагрівається повільно, а вичахає ще повільніше, то посуд з продуктами треба ставить на вже розігріту конфорку, а виключати зарання до кінцевого приготування, так як вона ще довгий час буде зберігати високу температуру.
    2. Для зменшення втрати тепла через пару, кожна каструля повинна бути закрита тільки своєю кришкою.
    3. Для відварювання продуктів, слід брати води або іншої рідини (молока, бульйону) менше, чим звичайно прийнято або вказано в рецепти, приблизно на 0,1 об'єму (4-5 см.)
    4. Велику економію електроенергії дає також варка «Баштовим способом». В цьому випадку каструлі ставлять одна на одну. Верхня каструля нагрівається парою, яка піднімається із нижньої каструлі. Особливо добре таким способом готувати дієтичні блюда, розпарювати горох i квасолю, підігрівати готові блюда. Ефективність цього способу не так очевидна, але не поспішайте відмовлятися від нього не спробувавши. «Баштова» варка дуже популярна в західноєвропейських країнах, які мають піввіковий досвід роботи з електроплитами.
    5. Ще один вагомий резерв економії електроенергії — використання спеціальних приладів для приготування їжі. Ці прилади пристосовані для приготування окремих видів блюд. Блюда виходять кращої якості, чим приготовані на плиті, а енергії затрачається менше. Маючи набор таких приладів, можна звести користування електроплитою до мінімуму. За останній час з'явилися різноманітні тостери, вафельниці, фритюрниці, яйце -варки, пароварки, кавоварки, які з успіхом заміняють електроплити.
    6. I на сам кінець, хочу відмітити особливості i переваги мікрохвильової печі. В цій печі розігрівання і приготування продуктів відбувається за рахунок поглинання ними енергії електромагнітних хвиль. При цьому продукт підігрівається не з поверхні, а зразу по всій його товщині. В цьому заключається ефективність цієї печі.
    Експерт № 2. Що ж, шановні! Я розповім вам, як треба економити електроенергію при користуванні електропобутовими приладами. Послухайте уважно, для вас це буде корисна інформація.
    1. Холодильник — енергомісткий прилад. Оскільки холодильник
    постійно увімкнений в мережу, він споживає стільки ж енергії - скільки електроплита. Правильна експлуатація холодильника скорочує споживання енергії на 15-20%. Споживання електроенергії холодильником сильно залежить від режиму його роботи. Наприклад, при перестановці терморегулятора на 1°С у сторону підвищення температура вживання електроенергії зменшиться в середньому на 8%. Після трьохразового відкривання дверей холодильника споживання електроенергії зросте на 1%.
    2. Пральні машини — найбільш економні, з точки зору споживання електроенергії, автоматичні машини, включання i виключання яких відбувається суворо за програмою. Головне правило, яке забезпечує економність прання — не починати його до того часу, доки не накопиться така кількість білизни, якої достатньо для повної загрузки машину.
    3. Економія води. Дехто з вас скаже, що це не проблема, яка не відноситься до електроенергії. Навпаки! Економлячи воду, ми
    економимо електроенергію. Бо ж вода не сама приходить до наших багатоповерхових будинків. Потужні насоси, які приводяться в дію електричними двигунами, піднімають воду на потрібну висоту. У нас же цей рахунок немає ніякої економії. А поради існують дуже прости справність кранів у ванних кімнатах, на кухню, справність унітазів; миття посуду в попередньо налитій каструлі i тільки полоскання проточною водою, за рахунок користування ванною, за рахунок використання душу. Дякую за увагу!
    avatar
    3
    Вчитель. Так, спасибі вам, експерти. Ми від вас i справді дізналися багато цікавого i корисного. Ця інформація нам знадобиться у житті. Але наша подорож з вами, ще не скінчилася. (Звучить музика). Провідниця. Увага. Ми з вами під’їжджаємо ще до однієї зупинки, яка називається «Відповідальність».
    Начальник станції. Так, шановні подорожуючі. Більшість нашого населення розуміє значення раціонального використання енергії, бережливо до неї відноситься. Але, звичайно, прикро, що в наш час є випадки крадіжки електроенергії. На мою думку, потрібно було б проти кожного такого випадку відкривати кримінальну справу. Але на жаль, частіше всього закінчується справа сплатою штрафу. При несплаті додаткового платіжного документа в 10-денний термін, абонента відключати від електромережі.
    Сьогодні ви познайомилися з різними споживачами електроенергії
    в домашньому господарстві. Сподіваюсь, ви тепер будете краще її використовувати з метою економії часу. Звичайно, що ви всі ті поради, які вам пропонувалися, неодмінно будете виконувати. До нових зустрічей, друзі!
    Провідниця. Шановні пасажири! Наш потяг відправляється до кінцевої зупинки «Колегіум «Лідер».(Звучить музика).
    Шановні пасажири! Мені було дуже приємно сьогодні з вами здійснити подорож по країні «Електроенергія». Я прощаюся з вами, до нових зустрічей! Хай щастить!
    Вчитель. Отже, подорож наша скінчилася, але це тільки на уроці. А ви кожного дня і далі будете подорожувати цією країною.
    V. Підсумки уроку, виставлення оцінок.
    1. Діти! Вам цікаво було під час подорожі?
    2. Якою країною ми сьогодні з вами подорожували?
    3. Що корисного і нового ви дізналися під час подорожі?
    4. Діти! Уважно подивіться на дошку. На ній висять пам'ятки
    споживачу електроенергії. Про які з цих пам'яток не йшлася
    мова під час подорожі? Але їх треба знати.
    5. Який ви можете зробити висновок із сьогоднішнього уроку? Любі мої! Я впевнена, що дбайливий господар протягом року зможе побачити реальні результати своєї бережливості. I на зекономлені засоби зможе придбати нові побутові електроприлади, i звичайно, більш економні.
    VI.Домашнє.завдання.
    1. Вивчити пам'ятки по збереженню електроенергії.
    2. Підрахуйте, скільки електроенергії споживає ваша сім’я за 1 день, за 1 тиждень. За 1 місяць, скільки це коштуватиме вашій родині?
    3. Вести зошит із спостереженнями за електроенергією, чи економно ви її використовуєте?! I пам’ятайте, що економія i бережливість електроенергії — справа всіх i кожного. Адже без цього наше суспільство може залишитися без електроенергії, бо енергоресурси не вічні, вони зношуються. Давайте поаплодуємо нашим вчителям — провідниці, начальникам станцій, експертам, які провели для нас цікаву подорож по країні «Електроенергія». Все ж вважаю, що із сьогоднішньої подорожі Ви зробите висновки i будете їх використовувати в повсякденному житті. Ділитися ними з іншими. До побачення! I до нових зустрічей!
    Формула

    Кількість
    спожитої
    електроенергії




    Виробництво
    потужності
    електроприймачів

    Час
    роботи
    avatar
    4
    Розрахунки до задачі

    Задача:
    І. Скільки енергії використає електрична плита «Мрія» потужністю 2 кВт, яка працюватиме протягом 4 години? Скільки буде коштувати ця енергія?
    Рішення:
    Використана енергія дорівнює виробництву потужності електричної плоти, помноженої на число годин роботи, тобто:
    Е= 2 х 4 = 8 (кВт/год)
    Для обчислення відповідної суми, необхідної для сплачування, треба помножить кількість використаної енергії на вартість:
    1 кВт/год коштує 0,203 коп.,
    тобто: 8 х 0,203 = 1грн. 62 коп. + ПДВ (20%)
    Отже, 8 кВт будуть коштувати 1 грн. 94 коп.
    II. Як же підрахувати, скільки платить за місяць, за спожиту енергію? Робити це треба так:
    Скажімо за місяць у вас спожито енергії 104 кВт/год
    Е = 104 кВт/год х 0,203 (+ПДВ 20%) = 25 грн. 42 коп.

    Додаток № 3

    ПАМ'ЯТКИ СПОЖИВАЧУ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЇ
    1. При освітленні робочого місця настільною лампою можна
    зекономити 70-80 % електроенергії.
    2. Пил на світильнику — це зменшення освітлення на 10-15 %.
    3. Безцінне горіння лампочки потужністю 40 Вт протягом доби
    рівноцінне втраті електроенергії, яка споживається для випічки
    20 кг хлібу; виробництва 10 кг цементу; виготовлення двох пар
    взуття.
    4. Застосування посуду з плоским дном скорочує витрату
    електроенергії.
    5. Для нагрівання невеликої кількості води користуйтеся
    електрочайником. Його ККД — 90 %.
    6. Користуючись праскою з терморегулятором, ви збережете більш як 20 % електроенергії.
    7. Пральна машина найбільш ефективна при повній загрузці.
    8. Уникайте втрати тепла через пару. Пам'ятайте: у кожній
    каструлі повинна бути своя кришка.
    avatar
    5
    Ми раді вітати на даному сайті . Наша компанія вже давно займається продажем копій кросівок Nike Air Max, New Balance та інших .
     
    Гарантією нашої роботи є велика кількість задоволених людей , які вчинили угоди в нашій групі вконтакті.
    У цей сезон хітом продажів є [ url = http://john-shop.ru/ ] куплю чоловічі кросівки [ / url ] , і їх можна купити на порталі http://john-shop.ru/ .
    avatar
    Авторське право належить керівникам проекту та авторам матеріалів © 2024
    Сайт управляється системою uCoz