ЕКОНОМІЯ І БЕРЕЖЛИВІСТЬ
ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ –
СПРАВА ВСІХ І
КОЖНОГО
(урок з енергозбереження для учнів 7-8 класів)
Коба Віта
Миколаївна
Вчитель біології
Гуляйпільского колегіуму «Лідер»
Мета: формувати в
учнів поняття про значення електроенергії в житті людини; дати коротко
відомості про раціональне використання електроенергії, з опорою на знання дітей
з фізики та їх життєвий досвід. Розвивати сприйняття, уяву, артистичність
учнів. Виховувати дбайливого господаря, який нестиме відповідальність за збереження
Електроенергії,
вмітиме правильно її використовувати.
Тип уроку: Засвоювання
навичок i вмінь.
Форма проведення: Рольова
гра «Подорож по країні «Електроенергія» з елементами бесіди.
Обладнання: Тематичні
малюнки, таблички з назвами зупинок, формули, розрахунки до задачі, карта
країни «Електроенергія», пам'ятки споживачу електроенергії, магнітофон з
записами мелодій, звуків.
Xiд
уроку
I. Організація класу.
Добрий день,
діти! Сідайте зручно, ми починаємо наш урок.
(Звучить тиха музика).
II. Повідомлення теми i мети.
Сьогодні тема
нашого уроку цікава i дуже важлива: «Економія i бережливість електроенергії —
справа всіх i кожного». Ми з вами розглянемо, яке значення для людини має
електроенергія та як раціонально її треба використовувати. Урок у нас з вами
буде незвичайний, бо за час його проведеннями відправимося у цікаву подорож по
країні, яка зветься «Електроенергія». Тож будьте уважними i все запам'ятовуйте,
щоб потом використати у подальшому житті.
Ш. Актуалізація опорних знань.
А перед тим, як
відправитись у мандри по країні «Електроенергія», ми дещо з вами пригадаємо.
Отже, скажіть мені, будь ласка, яких правил поведінки ви повинні дотримуватись
при подорожуванні потягом? (Відповіді дітей).
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
Отже, правила
ми пригадали, тепер можна вирушати в подорож по країні «Електроенергія». (Звучить
музика: стук коліс потягу. У потязі
з’являється дівчинка у формі провідниці).
Провідниця. Шановні
подорожуючі! Я рада вітати вас на своєму потязі. I перша наша зупинка, на яку
ми прибули називається «Довідкове бюро».
Начальник
станції. Шановні пасажири. Мені приємно вам повідомити, як економити i берегти
електроенергію, i чому це справа всіх i кожного. Кожен з вас знає, що житлові
будинки є найбільшими в комунально-побутовому господарстві споживачами
електроенергії. В них кожного року використовується (показати таблицю) в
середньому 400 кВт/год на людину, із яких приблизно 280 кВт/год
використовується всередині квартири на освітлення i побутові прилади різного
призначення, i 120 кВт/год- в установах інженерних споруд, і освітлення
загальних приміщень.
Простота i доступність електроенергії породили у багатьох людей уяву про
невичерпні наші енергетичні ресурси, притупили почуття необхідності її
економити.
Встановлено, що
15-20% спожитої в побуті електроенергії втрачається через неекономність
споживачів. Неважко підрахувати, яку кількість товарів можна було б виробити за
допомогою цієї енергії.
Дуже
добре те, що у багатьох сім’ях контроль за споживанням електроенергії доручено
дітям. Чи потрібно пояснювати, що такі уроки господарського відношення до
енергоресурсів для майбутніх робітників, інженерів, лікарів, педагогів (важко
перерахувати можливі ваші майбутні спеціальності) воістину неоціненні?!
Хоч, уроки ці не проходять безслідно i для дорослої людини. Звичка берегти
енергію, тепло, воду, паливо відгукнеться неодмінно i там, де вона праце.
А чи знаєте ви, що
кожен житель Німеччини автоматично виключає світло, виходячи з кімнати, навіть
на декілька хвилин?! Він просто не може зрозуміти, навіщо повинно горіти нікому
не потрібне світло. Якщо потрібна склянка чаю чи кави, він ніколи не поставить
на плиту повний чайник — рівно стільки, скільки треба — звичайно ж, для
економії електроенергії i часу. I робить це свідомо. Будемо сподіватися, що
поступово бережливість і у нас ввійде у звичку i стане потребою. Дякую за
увагу.
Учитель. Що
ж діти, подякуємо начальнику станції i продовжуємо далі нашу подорож (звучить
музика).
Провідниця. I
наступна наша зупинка «Економіст».
Начальник
станції. Що ж, шановні добродії. Кількість спожитої електроенергії являться
одним із основних показників, який характеризує економність роботи побутових
приладів i електроустановок. (Показує таблицю з формулою). Вона дорівнює
виробництву потужності працюючих електроприймачів, помноженої на час робота.
При вимірюванні потужності
в кіловатах, а часу в годинах, використана електроенергія обчислюється в
кіловат-годинах.
Для того, щоб краще ви
зрозуміли скільки енергії споживається при користуванні електроприладами
розв'яжемо таку задачу. Продовження у стрічці коментарів |