Каталог статей
Меню сайту
Нові коментарі
Авторизация

Друзі сайту
Оновлення форуму
  • Закарпатська область (3)
  • Дом для Ваших родных (0)
  • Конференції, зїзди, семінари (38)
  • Наші печатні видання (15)
  • Релігії світу та екологічне виховання молоді (58)
  • Работа в интернете (1)
  • Здоров'я спини (0)
  • літературний журнал "Дніпро" (1)
  • Ділимось поезією. (2)
  • Росла собі ялиночка (5)
  • Категорії розділу
    Презентації [0]
    Статті [13]
    Сценарії заходів [0]
    Всеукраїнська толока [9]
    Интернет-конференция "Екоосвіта для збалансованного розвитку" [16]
    Ваш вклад в проект "Экологическое образование для устойчивого развития Украины"
    Хмара тегів
    Вестник Мечты ЗРЗ ПИТАНИЕ МАМА-86-Запорожье здоровье Вісник Мрії ВМ-НФ електронні відходи Мама-86 Республіка Мрія Мама-86-Запоріжжя живи органично Запорожье Экомарафон екомарафон Республика Мечта Запоріжжя конкурс екоосвіта Живи органічно
    Пошук
    Статистика



    mail.ru

    Сегодня работали на сайте:

    Сейчас на сайте

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Вітаю Вас, Гость · RSS 28.03.2024, 16:40

    Головна » Статті » Матеріали семінарів "Екоосвіта для ЗР" » Интернет-конференция "Екоосвіта для збалансованного розвитку" [ Додати статтю ]

    Радіаційне забруднення довкілля та його вплив на здоров’я населення
    "Радіаційне забруднення довкілля та його вплив на здоров’я населення"
    Івченко Наталія Дмитрівна
    Керівник екогуртка «Стежина»
    Бурчацької спеціалізованої
    школи «Джерело»

    Мета: дати поняття про радіаційне забруднення довкілля; розробити способи захисту організму від радіаційного впливу; виховувати основи здорового способу життя, розумне ставлення до навколишньої природи.
    Обладнання: Плакат з епіграфом
    «Розум є здатність використовувати сили
    навколишнього світу без руйнування цього світу"
    (О. Стругацький, Б. Стругацький)
    схема "Джерела природної i штучної радіації"; модель-схема "Біологічна дія радіації на живі організми", вІдеофрагмент "Miй рідний край..."

    Вступне слово вчителя.
    Погляньте, як радісно і весело весна з'являЄться на світ. I кожний з нас відчуває від цього в собі нові сили.
    Спілкування з природою потрібне людині не менше, ніж повітря, вода, їжа. На жаль, можливості такого спілкування дедалі зменшуються. Ще донедавна людина беззастережно раділа тому, що підкорила природу. Зараз людство, з деякою розгубленістю встановило, що охорона навколишнього середовища стало питанням актуальним. Відчуття природи, органічної спорідненості з нею дарує радість пізнання, збагачує уяву, нерідко спричинює до життя художні образи.
    Мудра філософія життя, прагнення жити в гармонії з природою, зв'язок природи і праці як необхідної умови існування відобразилися у числе нних народних прикметах, прислів’ях, приказках. (учні зачитують заздалегідь підібрані).
    Учень: Коли заглушим спів пташиний
    i висушимо геть росу,
    зрівняєм гори i долини
    та обітнем лісів красу...
    Але чи вернемо, чи спишим
    вчорашні діяння свої?
    Чи впишем в книгу рід людини?
    I хто читатиме її?
    Вчитель: В умовах сучасного науково-технічного прогресу особливого значення набула можливість використання ядерних перетворень як джерела електричної енергії. Ефективність атомної енергетики висока, але розвиток цієї галузі створив потенціальну загрозу радіаційного забруднення довкілля.
    - Давайте згадаємо, що ми знаємо про радіацію взагалі. (Бесіда).
    Іонізуюче випромінювання є постійним компонентом середовища проживання людини, адже воно, як природний компонент існує з часів утворення Землі.
    У результаті іонізуючого випромінювання створюється радіаційний фон, який складається з природного та штучного радіаційного фону.
    Рівень штучного радіаційного фону останнім часом зростає.
    Усе людство зараз схвильоване радіаційним забрудненням навколишнього середовища. Не байдужим є це питання для майстрів
    художнього слова.
    ...Б'ють на сполох дзвони Чорнобиля..., ведуть новий відлік часу... 26 квітня 1986 року. Ця дата стала першою трагічною віхою в історії атомної енергетики, яка засвідчила: небезпека чатує на того, хто втратив контроль над атомом.
    Не можна про це не сказати,
    Мовляв, це було вже давно.
    Перед очима батько-мати,
    I Україна, i Дніпро.
    Не можна ні про що мовчати,
    Горить тривогою чоло.
    Ці вірші - роздуми i факти,
    Це все було, було, було...
    Вчитель: За кілька днів ми немов би зробили крок з однієї епохи - до атомної - в епоху незвідану, яка потребую докорінної перебудови нашого мислення. Суворої перевірки зазнали не лише людські характери, а й багато наших уявлень.
    Учень:
    Людство прагне Всесвіт осягнути
    I себе у ньому зрозуміть.
    А тривожне "Бути чи не бути?" '
    Страшно над планетою висить.
    На Землі, у дoмi вселюдському,
    Протиріч i негараздів тьма.
    Будьмо, люди, обережні в ньому,
    Іншого житла у нас нема.
    Учень: Чорнобиль. Тепер це слово знаю весь світ. Чорнобиль - це мука i трагедія, це подвиг i безсилля, це пам’ять, це наш нестерпний біль, це загублена людські життя.
    ...А дума людська пам'ятатиме Вас.
    А пам'ять людська повертатиме Вас
    Безумство хоробрих - де вічність і мить
    Де згасли для Вас i життя, i блакить.
    Де зір наш потьмарить
    Скорбота земна
    Де нам, як набат,
    Імена... Імена...
    Оголошується хвилина мовчання в пам'ять загиблих при пожежі Чорнобильської АЕС.
    Вчитель: Сьогодні ми відчуваємо на coбі згубну дію лихої зірки "Полин". Жодна катастрофа ХХ століття не мала таких тяжких екологічних наслідків, як Чорнобильська.
    Ми не можемо відчути радіацію, побачити або почути, виявити на запах або дотик. А радіаційне випромінювання мас високу активність, і потрапивши в організм, включається в біологічні цикли.
    Радіоактивні елементи надходять до організму людини, як i до вcix живих організмів з повітрям, водою i харчовими продуктами.
    Вчені - медики встановили, що найчутливішим до опромінювання є клітини лімфатичної системи, кісткового мозку та статевих залоз.
    Радіоактивним ізотопам характерна радіотоксичність - властивість, призводити до патологічних змін в організмі.
    Ступінь радіаційного ураження можна послабити застосовуючи радіопротектори - радіозахисні засоби, які підвищують природну стійкість організму до іонізуючого випромінювання. Такими є: вітаміни, амінокислоти, ферменти. Для виведення радіонуклідів з організму використовують piзні адсорбенти, найпоширенішими з яких є активоване вугілля.
    Мудра природа дарує нам багато ніби i звичайнісіньких, а
    насамперед чудодійних рослин, які нейтралізують випромінення, підвищують імунітет людини, виводять з організму радіонукліди.
    Це ті рослини, у складі яких є пектинові речовини. Вони вбирають в себе радіоактивні мікрочастинки, що потрапляють до нас з їжею, повітрям, водою і виводять з організму. Особливо багато їх у яблуках, а найбільше, у печених яблуках. Корисними в цьому відношенні є гарбуз, морква, буряк, редька, горіхи, жолуді дуба.
    А ще чудово виганяє з організму радіоактивний бруд шипшина. Цибуля та часник мають підвищену здатність поглинати радіоактивні елементи. 3 молочних продуктів краще вживати сир, вершки, сметану, масло.
    Корисною є олія. А от варені яйця слід вживати рідко, бо в шкарлупці міститься стронцій, який під час варіння переходить в білок; не рекомендується вживати кістковий жир, кісткові бульйони. Фахівцями національної академії наук України розроблено природний препарат "Мікотон", що має здатність виводити радіонукліди з організму.
    На березі Каховського водосховища розміщується Запорізька АЕС, i це не може не викликати у населення певного занепокоєння, оскільки будь-яка АЕС є потенціальним джерелом радіаційної небезпеки.
    На станції1 використовують енергоблоки з реакторами, які принципово, відрізняються від чорнобильських і мають високий ступінь безпеки. Вплив Запорізької АЕС на радіоактивність навколишнього середовища в місці її розміщення при нормальному режимі роботи мінімальний i не є небезпечним для здоров'я людей.
    Учень: За днями дні, мина повільно рік,
    За днями дні - i другого немає
    Нехай же лихо наше проминає
    I в світі не повториться вовік.
    Хай стане мир міцнішим у стократ,
    Хай над землею чисте небо буде
    Чорнобиль - попередження, набат
    Його уроків людство не забуде!
    Відеофрагмент.
    Учитель: Так що ж таке екологія? Можливо, це форма захисту навколишньої природи? Протест проти атомної енергетики i промислового забруднення? Неоромантична туга за поверненням до Природи? Чи наукова дисципліна, що вивчає стосунки організмів з навколишнім середовищем?
    А може, екологія - це стан душі? Душі, яка допоможе емоційно відчути красу життя, його неповторність...
    Категорія: Интернет-конференция "Екоосвіта для збалансованного розвитку" | Додав: (06.06.2011) | Автор: Івченко Наталія Дмитрівна
    Переглядів: 4311 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1 |
    Всього коментарів: 1
    avatar
    1
    For the love of God, keep wtriing these articles.
    avatar
    Авторське право належить керівникам проекту та авторам матеріалів © 2024
    Сайт управляється системою uCoz