Закон України "Про регулювання містобудівельної діяльності" - Форум
Меню сайту
Нові коментарі
Авторизация

Друзі сайту

Оновлення форуму
  • Закарпатська область (3)
  • Дом для Ваших родных (0)
  • Конференції, зїзди, семінари (38)
  • Наші печатні видання (15)
  • Релігії світу та екологічне виховання молоді (58)
  • Работа в интернете (1)
  • Здоров'я спини (0)
  • літературний журнал "Дніпро" (1)
  • Ділимось поезією. (2)
  • Росла собі ялиночка (5)
  • Хмара тегів
    Вестник Мечты ЗРЗ ПИТАНИЕ МАМА-86-Запорожье здоровье Вісник Мрії ВМ-НФ електронні відходи Мама-86 Республіка Мрія Мама-86-Запоріжжя живи органично Запорожье Экомарафон екомарафон Республика Мечта Запоріжжя конкурс екоосвіта Живи органічно
    Пошук
    Статистика



    mail.ru

    Сегодня работали на сайте:

    Сейчас на сайте

    Вітаю Вас, Гость · RSS 22.12.2024, 15:39

    [ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
    • Сторінка 1 з 1
    • 1
    Закон України "Про регулювання містобудівельної діяльності"
    ПВПДата: Среда, 16.02.2011, 09:49 | Повідомлення # 1
    800-1200
    Група: Керівник проекту
    Повідомлень: 856
    Репутація: 13
    Статус: Оффлайн
    ВЕРХОВНІЙ РАДІ УКРАЇНИ: ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО ЗМІН ДО ЗАКОНУ "ПРО РЕГУЛЮВАННЯ МІСТОБУДІВЕЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ"

    Дорогі друзі! Шановні колеги!
    На початок цього року однією з основних проблем став прийнятий Верховною Радою Закон "Про
    регулювання містобудівельної діяльності". При його прийнятті не були враховані інтереси народу
    України, його статті порушували міжнародні конвенції й Конституцію держави.
    Текст Закону і Пояснювальну записку до нього див. на http://pechenegy.org.ua/ru/node/259

    Масові протести й обурення громадськості змусили Президента України накласти на його прийняття вето
    й відправити закон на доробку.
    Однак великої надії на депутатів і чиновників, які при розробці й прийнятті Закону неприкрито
    лобіювали винятково інтереси великих забудовників, немає. Тому, якщо ми хочемо, щоб цей закон
    відображав інтереси громадян, ми повинні самі внести відповідні виправлення. ПРОПОЗИЦІЇ, ЯКІ, НА НАШ
    ПОГЛЯД, ПОВИННІ БУТИ В ЗАКОНІ, МИ ПІДГОТУВАЛИ - ДИВ. НАШ ЗВЕРНЕННЯ.
    МИ, природно, ПРОПОНУЄМО ПІДПИСАТИ ЙОГО, А ТАКОЖ, У КОГО Є ДО НЬОГО ВИПРАВЛЕННЯ Й ДОПОВНЕННЯ, -
    ВНЕСТИ ЇХ.
    Підписи просимо слати за адресою Trolll_eco@ukr.net за схемою: прізвище, ініціали, організація
    (якщо є), населений пункт, - до 20-00 18 лютого.
    І до цього часу чекаємо на будь-які виправлення й доповнення до звернення.

    З повагою й надією на вашу підтримку,
    Олег Вяткин, ЕкГ "Печеніги"
    *

    Голові Верховної Ради України В.М. Литвину
    Голові Комітету Верховної Ради України з питань будівництва, містобудування і
    житлово-комунального господарства та регіональної політики В.В. Рибаку
    Голові Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого
    самоврядування О.О. Омельченку
    Голові Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики, природокористування та
    ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи А.І. Семинозі
    Голові Комітету Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і
    міжнаціональних відносин О.О. Зарубінському

    Пропозиції щодо змін до Закону України "Про регулювання містобудівельної діяльності"

    Шановні панове депутати!
    Звертаємось до Вас з приводу прийняття Верховною Радою України 13 січня 2011 року Закону
    України "Про регулювання містобудівної діяльності" (реєстраційний No. 7418). Цей закон викликав велике
    обурення громадськості через ігнорування прав громадян країни, порушення низки статей Конституції
    України та ратифікованих нашою державою міжнародних конвенцій. Незрозумілим є й те, що в
    пояснювальній записці до закону вказано, що він не потребує громадського обговорення, але це
    неможливо - закон в останній редакції значно звужував конституційні права громадян.
    3 лютого Президент України застосував право вето до цього Закону і повернув його до Верховної
    Ради України.

    Враховуючи наведене вище, просимо вас внести до Закону наступні правки та доповнення:

    1) Громадські слухання
    а) Громадські слухання є реалізацією конституційних прав громад, гарантованих ст. 140
    Конституції України, також вони передбачаються ратифікованою Україною Конвенцією про доступ до
    інформації, участь громадськості в процесі прийняття рішень та доступ до правосуддя з питань, що
    стосуються довкілля (Оргуською конвенцією), тому вони повинні проводитися на усіх стадіях узгодження
    містобудування, а саме:
    - Генеральної схеми планування України,
    - Схем планування областей та районів,
    - Генеральних схем планування населених пунктів, зонінгу та детального планування території,
    - змін до Генеральної схеми планування населених пунктів,
    - окремих об'єктів будівництва та їх сумарного впливу при проектах комплексної забудови,
    - змін цільового призначення земельних ділянок.
    б) Інформація щодо проведення громадських слухань повинна оприлюднюватися в заздалегідь
    затверджених місцевими радами засобах масової інформації.
    в) Громадські слухання повинні мати погоджувальний характер та проводитися до затвердження
    проекту. Громадські слухання можуть бути підставою для непогодження проекту. Тому пропонуємо внести
    до тексту Закону наступні правки:

    До статті 14 внести наступні пункти:
    "- повідомляють через заздалегідь затверджені місцевими радами засоби масової інформації про
    початок розроблення схем планування території областей та районів, та визначають порядок і строк
    подання пропозицій до них фізичними та юридичними особами, час, місце та строк проведення
    громадських слухань;"

    До статті 17 внести наступне:
    Підпункт 4 пункту 7: "Повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок
    розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк подання пропозицій до
    нього фізичними та юридичними особами;"
    Замінити на:
    "Повідомляють через заздалегідь затвердженні місцевими радами засоби масової інформації про
    початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк подання
    пропозицій до нього фізичними та юридичними особами, час, місце та строк проведення громадських
    слухань".
    До пункту 9 додати наступні слова: "Повідомляють через заздалегідь затвердженні місцевими
    радами засоби масової інформації про початок розроблення змін генерального плану населеного пункту
    та визначають порядок і строк подання пропозицій до нього фізичними та юридичними особами, час,
    місце та строк проведення громадських слухань. Рішення, що було прийняте на громадських слуханнях не
    може бути оскарженим, в разі якщо було прийнято негативний висновок, проект надходить на
    доопрацювання".

    До статті 18 додати наступний пункт: "Повідомляють через заздалегідь затвердженні місцевими радами
    засоби масової інформації про початок розроблення зонінгу населеного пункту та визначають порядок і
    строк подання пропозицій до нього фізичними та юридичними особами, а також, час, місце та строк
    проведення громадських слухань. Рішення, що було прийняте на громадських слуханнях, не може бути
    оскарженим, в разі якщо було прийнято негативний висновок, проект надходить на доопрацювання".

    До статті 19 додати наступний пункт: "Повідомляють через заздалегідь затвердженні місцевими радами
    засоби масової інформації про початок розроблення детального плану населеного пункту та визначають
    порядок і строк подання пропозицій до нього фізичними та юридичними особами, а також час, місце та
    строк проведення громадських слухань. Рішення, що було прийняте на громадських слуханнях, не може
    бути оскарженим, в разі якщо було прийнято негативний висновок, проект надходить на доопрацювання".

    До статті 21 внести наступні зміни:
    Пункт 1:
    "Громадському обговоренню підлягають розроблені та погоджені генеральні плани населених
    пунктів.
    Організація та проведення громадського обговорення належить до компетенції виконавчих органів
    сільських, селищних, міських рад."
    Замінити на:
    "Громадському обговоренню підлягають розроблені Генеральні плани до їх погодження. Рішення, що
    було прийняте на громадських слуханнях, не може бути оскарженим, в разі, якщо був прийнятий
    негативний висновок, проект надходить на доопрацювання."
    Пункт 2 виключити.

    В статті 24 пункт 4 доповнити: "Після розробки проекту щодо зміни зонінгу та детального плану
    території призначається час та місце громадського обговорення. Рішення, що було прийняте на
    громадських слуханнях, не може бути оскарженим, в разі якщо було прийнято негативний висновок,
    проект надходить на доопрацювання".

    До статті 26 додати:
    До пункту 5: "Повідомляють через заздалегідь затвердженні місцевими радами засоби масової
    інформації про початок розроблення проекту забудови та визначають порядок і строк подання пропозицій
    до нього фізичними та юридичними особами, а, також, час, місце та строк проведення громадських
    слухань.
    Рішення, що було прийняте на громадських слуханнях, не може бути оскарженим, в разі якщо було
    прийнято негативний висновок проект надходить на доопрацювання.
    Фінансування проведення громадського обговорення здійснюється за кошт замовника проекту".

    2) Розпорядження земельними ділянками.
    Розпорядження земельними ділянкам в населених пунктах знаходиться у виключній компетенції
    міських рад, отже, відповідно до ст. 143 Конституції, територіальні громади села, селища, міста
    безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в
    комунальній власності, таким органом є виключно місцеві ради. Тому повноваження щодо розподілу
    визначення територій, вибір, вилучення (викуп) і надання земель що перебувають у комунальної
    власності, є виключно компетенцією місцевих ради, та не можуть бути делеговані жодним установам.
    Тому пропонуємо внести до тексту Закону наступні правки:
    В статті 24 пункт 7: "Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у
    користування для містобудівних потреб здійснюється на підставі рішень виконавчих органів сільської,
    селищної, міської ради, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або
    відповідного місцевого органу виконавчої влади.
    Зазначені органи приймають рішення на підставі затвердженої в установленому порядку
    містобудівної документації".
    Замінити на: "Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування для
    містобудівних потреб здійснюється виключно на підставі рішень сільської, селищної, міської ради.
    Зазначені органи приймають рішення на підставі затвердженої в установленому порядку
    містобудівної документації".

    3) Екологічна експертиза в сфері містобудівної діяльності. Екологічна експертиза має особливо велике
    значення, тому що вона реалізує право громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля,
    затверджене ст. 50 Конституції України, та сприяє раціональному використанню земель. Без експертної
    оцінки вона неможлива.
    а) екологічна експертиза є обов'язковою, та має проводитися на всіх рівнях містобудівної
    діяльності:
    - Генеральної схеми планування України,
    - Генеральних схем планування населених пунктів, зонінгу та детального планування території,
    - окремих об'єктів будівництва та їх сумарного впливу при комплексній забудові,
    - зміни цільового призначення земельних ділянок.
    б) Висновки та приписи державної екологічної експертизи є обов'язковими до виконання та можуть
    бути підставою неузгодження проекту.
    в) екологічна експертиза повинна проводитися виключно уповноваженими органами державної влади.
    в) Результати та висновки екологічних експертиз повинні оприлюднюватися в заздалегідь
    затверджених місцевими радами засобах масової інформації.
    Тому пропонуємо внести до тексту Закону наступні правки:

    В статті 17 пункт 12 виключити.
    До статті 31 внести наступні зміни: пункт 4. "Обов'язковій експертизі підлягають проекти
    будівництва об'єктів містобудування:
    що належать до ІV і V категорії складності, -- щодо додержання нормативів з питань санітарного
    та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної,
    техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності та необхідної довговічності;
    що споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, -- в
    частині міцності, надійності та довговічності;
    що споруджуються із залученням бюджетних коштів, -- щодо кошторисної частини проектної
    документації.
    За рішенням замовника може проводитися також експертиза проектів будівництва інших об'єктів,
    ніж передбачені у цій частині."
    Замінити на: "Обов'язковій експертизі щодо додержання нормативів з питань санітарного та
    епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної,
    ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності та необхідної довговічності підлягають всі
    проекти будівництва об'єктів містобудування. Екологічна експертиза обов'язкова для всіх об'єктів
    будівництва.
    Окремо об'єкти:
    що споруджуються на територіях із складними інженерно-геологічними та техногенними умовами, -- в
    частині міцності, надійності та довговічності;
    що споруджуються із залученням бюджетних коштів, -- щодо кошторисної частини проектної
    документації.
    За рішенням замовника може проводитися також експертиза проектів будівництва інших об'єктів,
    ніж передбачені у цій частині".
    Пункт 5 виключити.

    4) Зелені насадження в населених пунктах
    Зелені насадження в населених пунктах є невід'ємною частиною благоустрою міста та несуть
    захисну, рекреаційну та декоративну функції. Стан навколишнього середовища в містах є в
    безпосередньо залежить від кількості зелених насаджень.
    а) Зменшення кількості зелених насаджень в результаті містобудівної діяльності неприпустимо.
    б) В разі, якщо земельна ділянка, видана для містобудівних потреб, має зелені насадження, то
    новий власник чи орендар повинен сплатити повну оціночну вартість згідно затверджених на
    законодавчому рівні такс.
    в) Сплачені за знос зелених насаджень кошти повинні бути направлені на компенсацію та
    збільшення кількості зелених насаджень в населених пунктах.
    Тому пропонуємо внести до тексту Закону наступні правки:

    Додати до розділу 3: "До детальних планів території додаються дані детальної таксації зелених
    насаджень. Планування території для містобудівних потреб обов'язково враховує необхідність
    збереження та збільшення кількості зелених насаджень, враховуючі паркові та захисні смуги
    насаджень".

    До статті 30 додати: "В разі розташування на проектній території зелених насаджень замовник сплачує
    відновлювальну вартість зелених насаджень. Якщо для даного населеного пункту не розробленні загальні
    детальні плани, проводиться детальна (подеревна) таксація зелених насаджень. Сплата відновлювальної
    вартості зелених насаджень відбувається згідно із діючими тарифами, кошти від цих виплат надходять
    до місцевих бюджетів для компенсації та збільшення кількості зелених насаджень в населених пунктах".

    На нашу думку, ці пропозиції та зауваження є необхідною частиною нового закону, та наблизять його до
    європейських норм. Також ці зауваження враховують конституційні права громадян України, тому ми
    сподіваємось, що вони будуть враховані в повному обсязі.

    Відповідь на це звернення просимо надати згідно із вимогами діючого законодавства.
    З повагою,
    1. О.Б. Вяткин, ЕкГ "Печеніги", Харків.
    2. ...
    *
    ____________________


    vprystupa@inko.lviv.ua
     
    • Сторінка 1 з 1
    • 1
    Пошук:

    Авторське право належить керівникам проекту та авторам матеріалів © 2024
    Сайт управляється системою uCoz