Щодо висвітлення проблем змін клімату у шкільній програмі - Форум
Меню сайту
Нові коментарі
Авторизация

Друзі сайту

Оновлення форуму
  • Закарпатська область (3)
  • Дом для Ваших родных (0)
  • Конференції, зїзди, семінари (38)
  • Наші печатні видання (15)
  • Релігії світу та екологічне виховання молоді (58)
  • Работа в интернете (1)
  • Здоров'я спини (0)
  • літературний журнал "Дніпро" (1)
  • Ділимось поезією. (2)
  • Росла собі ялиночка (5)
  • Хмара тегів
    Вестник Мечты ЗРЗ ПИТАНИЕ МАМА-86-Запорожье здоровье Вісник Мрії ВМ-НФ електронні відходи Мама-86 Республіка Мрія Мама-86-Запоріжжя живи органично Запорожье Экомарафон екомарафон Республика Мечта Запоріжжя конкурс екоосвіта Живи органічно
    Пошук
    Статистика



    mail.ru

    Сегодня работали на сайте:

    Сейчас на сайте

    Вітаю Вас, Гость · RSS 22.12.2024, 09:57

    [ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
    • Сторінка 1 з 1
    • 1
    Щодо висвітлення проблем змін клімату у шкільній програмі
    ПВПДата: Четверг, 08.08.2013, 11:03 | Повідомлення # 1
    800-1200
    Група: Керівник проекту
    Повідомлень: 856
    Репутація: 13
    Статус: Оффлайн
    http://climategroup.org.ua/wp-content/uploads/2007/02/2013integr.pdf
     
     
     
    Кому:


    Табачнику Дмитру Володимировичу


    01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10


    Копія:


    Проскурякову Олегу Альбертовичу


    Голові Державного агентства екологічних iнвестицій України


    Гончаренку Дмитру Вікторовичу


    Щодо висвітлення проблем змін клімату у шкільній програмі


    Шановний Дмитре Володимировичу,


    Зміна клімату є однією з найбільших загроз людству. Без успішної всесвітньої


    протидії змінам клімату вже за кілька десятиліть існування людства на Землі у


    теперішньому вигляді стане неможливим.


    Україна, як країна, що ратифікувала Рамкову Конвенцію ООН по зміні клімату та


    Кіотський протокол, взяла на себе зобов’язання з захисту кліматичної системи. Зокрема,


    ст.6.а Рамкової Конвенції ООН по зміні клімату визначає, що Україна бере на себе


    зобов’язання стосовно розроблення і здійснення програм просвіти та інформування


    громадськості з проблем зміни клімату і її наслідків.


    Шкільна освіта є ключовою компонентою інформування громадськості. Та, на жаль,


    як свідчать результати соціологічного опитування, проведеного в рамках проекту

    «Preparation For The Development Of National Educational Programme On Energy

    Saving / Energy Efficiency / Climate Change» Under UNDP Project «0005258: Energy

    Efficiency In Ukraine’s Educational Sector»

    проінформовані про проблему зміни клімату та заходів з енергоефективності. Інформацію

    про тему зміни клімату та енергозбереження вони здобувають переважно не в рамках

    шкільного навчання, а за допомогою інтернету та ЗМІ. Зокрема, за результатами цього

    опитування, учні не розуміють важливості користування громадським транспортом,

    частішого користування душем, а не ванною, заміни звичайних електричних

    лампочок на енергозберігаючі та багато інших подібних речей. Рівень їх орієнтації в

    питаннях правового регулювання проблеми зміни клімату та енергозбереження, як

    на міжнародному, так і на національному рівні, є слабким, а розуміння механізмів

    парникового ефекту та енергозбереження є вкрай слабким

    Такий стан речей зумовлений тим, що в шкільних предметах обов’язкового циклу

    вкрай мало інформації про зміни клімату та практичні заходи з енергозбереження. Тема

    зміни клімату висвітлюється лише в рамках програми з екології для 11 класу в темі

    «Тенденції зміни клімату»; коротенька згадка про зміни клімату є в рамках програми

     

    географії для 10 класу в темі «Глобальні проблеми людства». Слабка обізнаність учнів із

    такою нагальною глобальною проблемою, та відсутність у них уявлення про те, яким

    чином можна протидіяти зміні клімату, створює складнощі в питанні інформування

    громадськості з проблем зміни клімату, і в реалізації заходів з енергоефективності вже

    зараз та у майбутньому.

    Для інформування школярів з питань зміни клімату можливо вдатися до

    факультативів з енергозбереження. Проте, з їх програмами зможе ознайомитися лише

    обмежена кількість учнів, а, за результатами вищенаведеного соцопитування, ставлення

    учнів та вчителів до введення додаткового предмету «Енергозбереження» в обов’язковий

    цикл шкільної програми негативне. Це – закономірний наслідок перевантаженості

    шкільної програми. Натомість, вчителі та учні позитивно ставляться до освітлення теми

    зміни клімату та енергозбереження в рамках відповідних тем предметів фізики, хімії,

    біології, географії, історії тощо.

    В рамках проекту технічної допомоги ПРООН в Україні «Енергоефективність в

    освітньому секторі України» був розроблений методичний посібник для вчителів з

    вивчення курсу «Енергозбереження та пом’якшення змін клімату» в загальноосвітньому

    навчальному закладі. Відповідно до посібника, питання енергоефективності та зміни

    клімату можуть бути легко інтегровані в предмети природничого циклу 8-9 класів у

    відповідних предметах, а саме:

    У біології: майже в кожній темі, яка вивчається впродовж 8-9 класів, знайдеться

     

    географії для 10 класу в темі «Глобальні проблеми людства». Слабка обізнаність учнів із

    такою нагальною глобальною проблемою, та відсутність у них уявлення про те, яким

    чином можна протидіяти зміні клімату, створює складнощі в питанні інформування

    громадськості з проблем зміни клімату, і в реалізації заходів з енергоефективності вже

    зараз та у майбутньому.

    Для інформування школярів з питань зміни клімату можливо вдатися до

    факультативів з енергозбереження. Проте, з їх програмами зможе ознайомитися лише

    обмежена кількість учнів, а, за результатами вищенаведеного соцопитування, ставлення

    учнів та вчителів до введення додаткового предмету «Енергозбереження» в обов’язковий

    цикл шкільної програми негативне. Це – закономірний наслідок перевантаженості

    шкільної програми. Натомість, вчителі та учні позитивно ставляться до освітлення теми

    зміни клімату та енергозбереження в рамках відповідних тем предметів фізики, хімії,

    біології, географії, історії тощо.

    В рамках проекту технічної допомоги ПРООН в Україні «Енергоефективність в

    освітньому секторі України» був розроблений методичний посібник для вчителів з

    вивчення курсу «Енергозбереження та пом’якшення змін клімату» в загальноосвітньому

    навчальному закладі. Відповідно до посібника, питання енергоефективності та зміни

    клімату можуть бути легко інтегровані в предмети природничого циклу 8-9 класів у

    відповідних предметах, а саме:

    У біології: майже в кожній темі, яка вивчається впродовж 8-9 класів, знайдеться

    місце для того, щоби прослідкувати зв’язок зміни клімату на живі організми.

    У хімії: в рамках теми Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами;

    основні класи неорганічних сполук; періодичний закон і періодична система; будова

    атома; хімічний зв’язок і будова речовини; розчини; хімічні реакції; найважливіші

    органічні сполуки.

    В географії: в рамках теми: геологічна будова; мінерально-сировинні ресурси;

    кліматичні умови та ресурси; внутрішні води; рослинний покрив; тваринний світ;

    природно-територіальні комплекси; зона мішаних і широколистяних лісів; зона лісостепу;

    зона степу; Українські Карпати; природні комплекси морів, що омивають Україну;

    геоекологічна ситуація в Україні; використання і охорона природних умов і природних

    ресурсів; системи розселення і розвиток поселень; загальна характеристика господарства

    України; Економічний потенціал України; промисловість – загальна характеристика;

    паливна промисловість; електроенергетика; металургійна промисловість;

    машинобудування і металообробка; хімічна промисловість; лісова і деревообробна

    промисловість; промисловість будівельних матеріалів; сільське господарство; транспорт;

    Україна і світове господарство; географія своєї області.

    У фізиці: в рамках теми: робота і енергія; кількість теплоти, теплові машини;

    електричний струм; атомне ядро, ядерна енергетика.

    На допомогу вчителю є в наявності розроблені методичні рекомендації по

    інтеграції питань енергозбереження та зміни клімату в загальноосвітні навчальні предмети.

    Питання енергозбереження можуть легко бути інтегрованими і в навчальні

    предмети молодших класів, таких як природознавство, Я і Україна, основи здоров’я,

    Доцільним є також проведення додаткових шкільних заходів, присвячених

    енергозбереженню, як-то тиждень енергозбереження, Година Землі тощо.

    Ми, робоча група НУО з питань зміни клімату, просимо включити питання

    енергозбереження і зміни клімату у вищеозначених предметах, ініціювати проведення

    Години Землі та тижня енергозбереження у школах на всеукраїнському рівні, і готові

    надавати всебічну методичну підтримку цьому процесові.

    Просимо надати письмову відповідь про результати розгляду цього листа на


    адресу: Екоклуб, А/с 73 Рівне 33023


    vprystupa@inko.lviv.ua
     
    • Сторінка 1 з 1
    • 1
    Пошук:

    Авторське право належить керівникам проекту та авторам матеріалів © 2024
    Сайт управляється системою uCoz