Оскільки екологія, мається на увазі не як суто наука а як світосприйняття, має дотичні до всіх наук, думаю що ця інформація також буде корисною для екологістів. Це пізнання моря та океану і його глибин. Думаю що вчені природознавці-дослідники зробили більший вклад для екологістів ніж біоологи, зоологи та ботаніки, оскільки вони показали весь дивовижний світ навколо, що сприяло виробленню любові до нього. Тоді як екологи показали нам наукові, сухі та практичні підходи, що сприяло пізнанню цього світу. АЛЕ ЗНАННЯ ПРЕДМЕТУ НЕ ЗАВЖДИ ОЗНАЧАЄ ЛЮБОВ ДО ЦЬОГО ПРЕДМЕТУ. [url=http://school.xvatit.com/index.php?title=%D0%A1%D1%83%D1%87%D0%B0%D1%81%D0%BD%D1%96_%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96_%D0%B4%D0%BE%D 1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F._%D0%9E%D1%81%D0%B2%D0%BE%D1%94%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8F%D1%80%D0%BD% D0%B8%D1%85_%D1%88%D0%B8%D1%80%D0%BE%D1%82_(%D0%A0._%D0%9F%D1%96%D1%80%D1%96,_P._%D0%90%D0%BC%D1%83%D0%BD%D0%B4%D1%81%D0%B5%D0%BD,_%D0%9E._% D0%A8%D0%BC%D1%96%D0%B4%D1%82).]My WebPage[/url]
Сучасні географічні дослідження. Освоєння полярних широт (Р. Пірі, P. Амундсен, О. Шмідт).
Нічого собі уроки
Уроки счастья
Уроки богатства
Уроки наследства
Уроки воображения и интуиции
Уроки социальной ответственности
Уроки чувств
Уроки харизмы и стиля жизни
Идеальные уроки
Внешнее тестирование (ЕГЭ)
--------------------------------------------------------------------------------
Навчання на результат
Где и сколько платят
Как поступить без блата
Что ценится работодателями?
Реформы в образовании
--------------------------------------------------------------------------------
Ідеальная система освіти
Как отличить хорошую школу от плохой
Одаренные дети и индиго
Учителя-коучи
По каким книжкам надо учиться
Новые образовательные технологии
--------------------------------------------------------------------------------
Керівництво в паніці
Жалобы учителей, родителей, учеников
Обезжиренное образование
Неудачи на экзаменах
Долой домашние задания
--------------------------------------------------------------------------------
ВУЗи: прориви та обриви
Болонский процесс
Мода в образовании
Все вузы Украины: рейтинг
--------------------------------------------------------------------------------
Вигідна робота
"Ягодные места" (с высокой зарплатой)
Может поменять работу?
--------------------------------------------------------------------------------
Популярні статті
Фу-х, кредиты можно не отдавать.
Любовь – помеха? Нет – гвоздь успеха!
Xvatit.com – открытие года!
Украинская труба будет Панамским каналом. И озолотится
Учитесь на одни пятерки? Работодателям на это наплевать!
Причуды нашего мозга
Преврати себя-лягушку в царевну
Поёт черновецКИЙ основатель нашего города
--------------------------------------------------------------------------------
Нові надходження на Гіпермаркет Знань:
Міфи народів світу
Хімія 7 клас
Французька мова 7 клас
Літературні казки
Цікаві пригоди братів наших менших
Російська мова 5 клас
Глобальні проблеми сучасності
Світогляд як основа культури.Типи світогляду
Історія України 11 клас
Сутність і виникнення суспільства
--------------------------------------------------------------------------------
На допомогу вчителю
Календарні плани
Конспекти уроків
Задачі та вправи
--------------------------------------------------------------------------------
Батьки в курсі!
Система оцінювання
Навчальні програми
Національні особливості
--------------------------------------------------------------------------------
Учень без проблем
Шпаргалки
Реферати
Рішення та відповіді
Дипломні роботи
Курсові роботи
Материал из Гипермаркет знаний
Перейти к: навигация, поиск
Гіпермаркет Знань>>Географія>>Географія 6 клас>>Географія: Сучасні географічні дослідження. Освоєння полярних широт (Р. Пірі, P. Амундсен, О. Шмідт).
СУЧАСНІ ГЕОГРАФІЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Географічні дослідження тривають і в наш час. Основними об'єктами є полярні області Землі — Арктика й Антарктика, а також Світовий океан. З-поміж важливих проблем — охорона навколишнього середовища.
ОСВОЄННЯ АРКТИКИ. Арктикою називають північну приполярну область нашої планети. Заповітною мрією багатьох дослідників цієї частини Землі з украй суворими умовами природи було досягнення Північного полюса. Тривалий час помилково вважалося, щобіля полюса океанічні води вільні від криги, атому крізь них можна прокласти шлях з Європи до Китаю та Індії.
Завзятими мандрівниками було зроблено чимало спроб досягти заповітної точки, використовуючи різні засоби пересування: морські судна, повітряні кулі, собачі запряги. Проте здебільшого вони закінчувалися трагічно.
Нарешті 6 квітня 1909 р. Північного полюса вдалося досягти колишньому офіцеру військово-морського флоту США Робер-ту Лірі. Попередньо він здійснив п'ять невдалих спроб. Санний загін з його супутниками дістався заповітної мети і пробув на полюсі 30 годин.
Уперше в історії мореплавства Північного полюса досяг російський криголам «Арктика» у 1977 р., там він перебував чотири години. ,
Освоєння Арктики уможливило прокладання Північного морського шляху, який з'єднав європейські й далекосхідні морські порти Росії. Уперше він був пройдений кораблем «Вега» у другій половині XIX ст. шведською експедицією Нільса Нор-деншельда, щоправда, із зимівлею. Впродовж навігації 1932 р. цей шлях здолали на судні «Сибірякові радянські мореплавці на чолі з Отто Шмідтом.
Саме в 30-х роках XX ст. розпочалося вивчення Арктики з полярних обсерваторій, які працювали на дрейфуючих крижинах. Першу з них — «Північний полюс-1» —організовано в 1937 р. Повітряну експедицію з організації обсерваторії очолював Отто Шмідт, а роботу самої станції на крижині — Іван Папанін.
ДОСЛІДЖЕННЯ АНТАРКТИДИ. На протилежній від Арктики частині планети розташована Антарктика. Вона охоплює материк Антарктида і прилеглі острови. Після її відкриття розпочалися спроби проникнути вглиб льодового континенту. Про намір підкорити Південний полюс заявили норвежець Руаль Амундсен та англієць Роберт Скотт.
Експедиція Руаля Амундсена досягла точки Південного полюса першою — 14 грудня 1911 р. Тут вона встановила намет і норвезький прапор. За 40 днів експедиція успішно повернулася на узбережжя. Інакше склалася доля англійців. 18 січня 1912 р. вони дісталися Південного полюса, щоправда, із запізненням на місяць. Повертаючись, відважні полярники загинули. У складі експедиції Роберта Скотта, як вважають, в Антарктиці вперше побував українець Антон Омельченко.
З 1956 р. регулярні дослідження в Антарктиді проводять учені багатьох країн світу, у тому числі й України. На материку діє майже 40 наукових станцій із 17 держав. Із 1996 р. працює перша українська наукова станція «Академік Вернадський».
Антарктида — це єдиний материк, який належить усьому людству. На континенті заборонено будь-яку господарську діяльність, хоча під товщею льоду та гірських порід виявлено величезні запаси вугілля, нафти, інших корисних копалин. Дослідження Антарктиди допомагають краще розуміти процеси, що відбуваються на інших материках, прогнозувати погоду, вивчати історію розвитку Землі та її природу в минулі часи. ДОСЛІДЖЕННЯ СВІТОВОГО ОКЕАНУ. Сучасні дослідження Світового океану набули широкого розвитку. У 1957 р. радянська експедиція на судні «Витязь» установила найглибшу западину — Маріанський жолоб. У 1960 р. швейцарець Жак Пікар та американець Дональд Уолш у батискафі «Трієст» спускалися на дно цієї безодні.
Кілька десятиліть французький учений Жак-Ів Кусто досліджував рослинний і тваринний світ океанів. Його висновки змушують людство замислитися над проблемами Світового океану. Адже Світовий океан — це практично невичерпне джерело корисних копалин (нафти, газу, золота тощо), енергії (припливи та відпливи), морепродуктів тощо.
О.Я.скуратович, Р.Р.Коваленко, Л.І.Круглик, Георафія, 6 клас