My WebPage Екоапокаліпсис по-львівськи
Еко.portal.lviv.ua / 19.08.2010 08:54
Влада ігнорує незаконне будівництво екологічно небезпечного асфальтного заводу у Рясному
“Собака гавкає, а караван іде” — схоже, саме за таким принципом нині розгортаються події щодо будівництва асфальтного заводу на вул. Шевченка, 323-337 у Львові. Бо 11 серпня прес-служба розповсюдила інформацію про те, що мер Львова Андрій Садовий підписав розпорядження, відповідно до якого в місті має бути створено робочу групу, що вивчатиме ситуацію щодо будівництва асфальтного заводу. До рішення робочої групи будь-яке будівництво на території за адресою: вул. Шевченка, 323-337 вважається незаконним, — йшлось у розпорядженні мера. Здавалось би, ось воно, врешті до думки львів’ян дослухаються, всі роботи на майбутньому асфальтному заводі припинять, а згодом і зовсім заборонять, і будемо ми всі жити довго і щасливо. Але наразі виглядає ця історія не так райдужно: робітники і далі виконують на території “виробничої бази з виготовлення компонентів для ремонту та будівництва автомобільних доріг” роботи, натомість, за словами активістів, керівник робочої групи Володимир Шевчук, що мав би вивчати ситуацію щодо будівництва заводу, більше виконує роль психологічної підтримки для місцевих мешканців: заспокоює людей і просить не вдаватись до якихось акцій протесту.
“На сьогодні на майданчику, де має бути розташована “виробнича база з виготовлення компонентів для ремонту та будівництва автомобільних доріг”, а фактично асфальтний завод, виконана вже велика частина робіт. Коли ми були на цій ділянці, то побачили, що те, що намальовано на схемах в проекті, вже практично зреалізовано. Зокрема, вже стоять технічні приміщення, електропідстанція вже підключена до електрокабелю, заасфальтовані дороги, частину майданчика забетоновано, добудована залізнична колія. Залишається лише привезти необхідне обладнання і встановити його на забетоновані майданчики. Яким чином все це можна було зробити, не маючи всіх погоджувальних документів, не зрозуміло”, - дивується юрист ГО “Бюро екологічних розслідувань” Дмитро Скрильніков.
“Не зрозуміло, хто і як вирішив на цій території будувати завод першого класу небезпеки. Адже ще на початку дев’яностих на цій території хотіли спорудити сталеливарний цех, але від ідеї відмовились. Бо будь-яке небезпечне виробництво на цій території стане проблемою не лише для мешканців Рясного, а і для всіх львів’ян. У нас переважають західні вітри, а отже, практично всі викиди від шкідливого виробництва в Рясному осідатимуть в “природній ямі” — в центрі міста”, - каже керівник ініціативної групи проти будівництва асфальтних заводів на вулиці Шевченка Костянтин Орловський. Окрім того, у санітарно-захисну зону майбутнього асфальтного заводу потрапляє лісопарк Білогорща, де планують створити парк. Хто піде відпочивати на територію санітарно-захисної зони асфальтного заводу?
Ускладнює ситуацію те, що поряд із заводом, який будуватиме “Онур”, уже встановлено асфальтну установку шляхово-ремонтної дільниці Залізничного району.
“Кілька днів тому ми мали зустріч з представником робочої групи, що була створена для вивчення ситуації довкола будівництва асфальтного заводу. Зокрема з представниками ініціативної групи, що виступає проти будівництва заводу, зустрічався керівник групи — заступник міського голови з питань містобудування та інфраструктури Володимир Шевчук. За словами чиновника, він не орієнтується в проблемі і не був готовий відповідати на наші запитання, а лише приїхав “нас вислухати”. До слова, мер про створення робочої групи заявив практично за тиждень до нашої зустрічі. За цей час можна було ознайомитись з документами й їхати на зустріч підготовленим.
Зустріч відбувалася на місці, де заплановано будівництво. Ми попросили чиновника підійти до людей, що проводять роботи, і попросити в них документи, однак чиновник цього так і не зробив.
Під час зустрічі ми бачили, що робітники продовжують працювати. Ми попросили чиновника зафіксувати, що ведуться роботи, однак він цього теж не зробив. Така позиція дивує, бо якщо створюються подібні комісії, то приїжджають на місце фахівці, які розбираються в проблемі, а не просто, щоб поговорити як лінія психологічної підтримки для тих, кому погано. Також приїжджають відповідні інспектори, які мають відповідні повноваження, фіксують, якщо ведуться незаконні будівельні роботи, звертаються до компетентних органів тощо”, — розповідає Дмитро Скрильніков.
За словами керівника ініціативної групи Костянтина Орловського, під час зустрічі представники робочої групи попросили мешканців не вживати наразі жодних дій на знак протесту — не пікетувати та не перекривати дороги. “Але якщо нас попросили нічого не робити, то забудовника теж мали би зобов’язати припинити роботи. Натомість ми бачили, що робітники там ходять і щось роблять”, - каже пан Костянтин. За його словами, мешканці нині налаштовані категорично проти будівництва і готові виходити на акції протесту, зокрема готові перекрити дороги. “Ми б не хотіли, щоб наш мікрорайон перетворився в зону екологічного лиха. Сьогодні ми лише збираємо підписи. Вже зібрали понад 5 тисяч. Але люди налаштовані категорично. Нас постійно запитували, чому ми не організовуємо якихось більш радикальних заходів. Якщо ми побачимо, що на будмайданчику проводять великі монтажні роботи, — громада буде готова вийти на акції протесту”, — заявив Костянтин Орловський.
Наталя ГОРБАНЬ
Коментарі:
Богдан Підгайний, представник компанії “ОНУР” у Львові:
“Сьогодні на ділянці виконуються тільки підготовчі роботи. Окрім того, там зведені тимчасові будівлі і споруди — на проведення таких робіт дозволи не потрібні. Наразі компанія “Онур” має підписаний договір оренди з власником ділянки на 30 місяців. Після закінчення цього терміну буде вирішуватись, чи буде продовжено цей договір. Що ж стосується дозвільних документів, то вони сьогодні вже готові на 80%. До нас вже приходили представники СЕС і екоінспекції. Частину документів ми їм вже надали, а частину підготуємо і надамо в найближчі терміни”.
Володимир Шевчук, керівник робочої групи, що вивчає питання побудови асфальтного заводу, заступник міського голови з питань містобудування та інфраструктури:
“Нічого конкретного наразі сказати я не можу. Я ще не вивчав документи. До представників “Онур” також не звертався. Наразі ми провели першу зустріч з громадськістю. Зараз комісія вивчатиме документи. Між 25-28 числом ми зустрінемось з людьми ще раз і проведемо більш детальне обговорення. Призупиняти роботи, що зараз ведуться на вул. Шевченка, я не маю повноважень. Після того, як робоча група закінчить роботу, і якщо визначить, що будівництво незаконне, призупинити роботу зможуть відповідні органи — прокуратура, суд”.