Наві теми
|
|
ecorezerv | Дата: Пятница, 17.07.2009, 09:47 | Повідомлення # 1 |
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 114
Статус: Оффлайн
| Щоб активувати нову тему в цьому форумі треба зайти на сторінку http://ecorezerv.ucoz.ua/forum/9-0-0-1-1
Будемо разом - переможемо!
|
|
| |
ПВП | Дата: Среда, 22.07.2009, 09:26 | Повідомлення # 2 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| ...............На останньому зібрані на Хортиці та Житомирі. Ми обговорювали те хто може бути учасником всеукраїнськької дитячої екологічної асоціації (назва довільна і так до кінця не визначена). Було три умови - організація має бути ЕКОЛОГІЧНА, ГРОМАДСЬКА, ДИТЯЧА. Так, я не заперечую того, що Пласт відбувся як всеукраїнський рух. Ну і що? По-перше у нього свої цілі, а у нас свої. По-друге можливо, як би ми мали таку державну підтримку ми також вже давно відбулися, як всеукраїнський екологічний рух. Я тут ні в якій мірі не критикую Пласт. Скільки дітей - скільки може бути організацій. Якщо вже так бажаєте, можете запросити керівника цієї організації з виступом, щоб розказав нам про своє становлення, але не більше. Це стосується не лише Пласту, але і решти організацій, які виявили бажання брати участь у таборі. Якщо цей табір робиться лише для того, щоб його провести будь якими чином - це одне. А якщо ми хочемо провести ековиховний табір - це зовсім інше. Я навіть піду дальше і запрпоную ті організації, які мають відношення до освіти (мається на увазі станції юних туристів та натуралістів) також не запрошувати. Можна запросити керівника. Тут не боязнь конкуренції, а відчуття того що так ми можемо втратити самий зміст цього табору, як ЕКОВИХОВНОГО. Хоча ми у Львові дуже тісно і дуже давно співпрацюємо зі станціями туристів та натуралістів, але у них свої цілі а у нас свої. Коли буде великий наплив тпаких організацій ми можемо втратити свою індивідуальність і перетворитися на звичайний екоосвітній захід.............Додано (17.07.2009, 14:13) --------------------------------------------- ..............Про створення всеукраїнського дитячого екологічного обєднання мову потрібно вести лише з тими хто в цьому обєднанні буде приймати участь. А критерії на останній зустрічі в Житомирі ми здається вже визначили ЕКОЛОГІЧНА, ГРОМАДСЬКА, ДИТЯЧА що має принципи ЛЮБИ, ОХОРОНЯЙ, ВИВЧАЙ. А з того списку що вже дали згоду приймати участь у таборі деякі є не зовсім ГРОМАДСЬКІ, а в деяких ВИВЧАЙ стоїть на першому місці. Думаю це питання потрібно обговорювати в іншому місці, або по іншому формувати список учасників табору................. Додано (22.07.2009, 10:18) --------------------------------------------- В дорослому екологічному русі розподіл "еколог" - "екологіст" уже відбувся. Думаю що настав час те саме зробити в дитячому екологічному русі чітко розділивши поняття „екологічна освіта” та „екологічне виховання”. Не давши чіткого визначення цим поняттям ми не зможемо рухатися далі, і знову і знову будемо до цього повертатися. Це питання постає майже в кожному з листів наших колег які займаються дітьми. Це і не дивно оскільки частина лідерів дитячих еко ГО вийшла з громадського руху, інша частина це є освітяни (викладачі, вчителі і т.д.). Як написано далі в листі всі мають право на існування, але нам потрібно визначитися саме в чому полягає головна роль ДЕГО - у екологічному вихованні чи в екологічній освіті. Зрозуміло, що ці питання переплітаються, але потрібно щось поставити на перше місце, а щось на друге. І тоді відпаде дуже багато питань які ми щоразу виносимо на поверхню. При розгляді поняття виховання ми розглядаємо дві складові це батьки-діти і часково вчителі-діти. При цьому думаю потрібно додати ще один не об'єкт, а під об'єкт – це дорослі взагалі, з якими діти стикаються на вулиці кожен день і таким чи іншим чином контактують. Але при всіх цих позиціях ми чомусь розглядаємо вплив батьків, вихователів, та дорослих (взагалі) на дітей, і забуваємо вплив самих дітей на дітей. Навіть існує думка, що особистість формує вулиця, а на цій вулиці (на якій вони проводять значну частину свого часу) діти саме спілкуються з дітьми. Виховавши декількох дітей, які будуть переконаними екологістами, вони зможуть у себе на подвір'ї зробити більше користі ніж деякі ГО навіть з державною підтримкою. Спілкуючись кожен день з однолітками вони будуть формувати і думку інших дітей по відношенню до оточуючого їх світу. Я думаю, що не потрібно перебільшувати ролі держави в цьому процесі. Якщо ми говоримо про освіту то роль держави тут може і велика, що стосується виховання то значно менша. Навчальні заклади не завжди є осередками формування ГО, та і місце знаходження не завжди залежить знову ж таки від цих установ. Саме сприймаючи дитячі ГО як свого роду шкільні осередки ми стаємо залежними від держави, від школи, від..., від... Коли ГО в своїй роботі повністю спирається на шкільну установу існує небезпека того, що ця організація перетвориться на кишенькову. Буде виконувати те що скажуть згори, і нав’язувати дітям „правильну” думку стосовно навіть тих же самих підприємств забруднювачів. Будучи саме такою ГО важко входити в конфліктні ситуації з державою, які в екологічному русі є на кожному кроці. Вас завтра можуть лишити фінансування, вас завтра можуть виставити на вулицю, вам можуть зробити попередження на роботі. Як тоді формувати у дітей вірну думку про екологічну ситуацію коли ми будемо кожен день оглядатися назад і думати про те щоб нас не покарали. Ви можете сказати що писати легко але дійсність така яка є. Це не аморфні ідеї, це я можу сказати на прикладі нашої організації. Приміщення у нас немає. Організація зареєстрована за місцем мого проживання. Діти в організації з різних шкіл Львівської області. Керівники осередків дійсно в переважній (але не всі) більшості є вчителями шкіл. Але в себе в школі вони визначають чи афішувати це чи ні, в залежності від того, як керівництво школи ставиться до громадського руху. Та навіть і при негативному ставленні до ГО шкільне керівництво не завжди може вплинути на керівника осередку, оскільки він цю роботу може проводити в неробочий час, може використати декілька хвилин власного уроку (це проконтролювати важко). Додано (22.07.2009, 10:26) --------------------------------------------- Стосовно фінансування така сама ситуація. За 13 років свого офіційного існування ми не отримали від держави ні копійки. Ми декілька раз зверталися до ДЕРЖАВИ про виділення коштів, але коли вам прямо чи з ухилом говорять про відкати, відпадає будь-яка бажання отримувати ці кошти. Так що потрібно шукати інші джерела, не думаю що держава десть гроші на акції, заходи, які будуть іти в розріз з офіційною думкою тієї ж самої держави. Але дпавайте знову повернемося до понять освіта і виховання. Якщо ми говоримо про екологічну освіту то дійсно „під супроводом педагогів”. Але як на мене (ще раз повторюсь) роль ГО екологічне виховання. А для цього не обов'язково бути освіченим педагогом. Наше завдання дати якісь мінімальні знання, і максимальне розуміння єдності всього живого. Я розумію нашу роль як виховання екологістів. Якщо діти забажають вони в подальшому можуть стати екологами, і тут думаю вже власне буде потрібна допомога шкільних та позашкільних установ Міністерства освіти Попит на цей вид діяльності в дітей є. Просто потрібно розуміти його з підходів знову ж таки не екологічної освіти а виховання. Нехай пов'язують свої успіхи з юриспруденцією, банківською справою і т.д. і т.д., що заважає нам сформувати з них людей які будуть поважати і любити навколишній світ – це ж не суперечить одне одному. Зрозуміло що коли іде мова про освіту ми можемо відчувати супротив з боку дітей. В школі вчать, вдома вчать, а тут ще й ГО. Навала великої інформації на дитячі голови така, що вони її не завжди можуть сприймати. А от виховний процес можна проводити і інших умовах і іншими методами. Наведу такий приклад з нашої історії. Батьки однієї дитини (досить заможні) мали путівку в Голландію і мали їхати туди з дитиною. Так ця дитина відмовилася їхати бо у нас був табір. Дітям цікаво поїхати на природу, посидіти біля вогнища, пожити в наметах, побути трішки самостійними. Закордон від них не втече, а тут для них цікавіше. Ось і можна проводити як освітній так і виховний процес. В громадському русі потрібні інші підходи до насаджування екологічних ідей ніж існують в учбових закладах. Ми дколи пишемо про матеріальні цінності. Так, це їх цікавить, але коли батьки дітям купують дорогі речі попробуйте використати їх разом з ними для потреб довкілля. Мають цифровий фотоапарат – зацікавте фотографією. Нехай фотографують природу – може саме через це до них прийде любов і розуміння прекрасного. Це саме і з відеокамерою. Цікавляться комп'ютером – нехай переписують, записують, компонують фільми про екологічні заходи, цікаві природні об'єкти і т.д. які інші будуть знімати на відео. І т.д. і т.д. Потрібно використовувати все на свою користь – навіть тягу дітей, як дехто пише, до матеріальних цінностей. Якщо ми створюємо дитячу організацію, як кузню кадрів для дорослої еко ГО тоді ще можна сперечатися що на першому місці освіта чи виховання. Але роль і завдання дитячої еко організації я особисто розумію по іншому. Якщо дитина буде мати вірну „екологічну орієнтацію”, що поганого в тому, що вона піде в НСНУ, БЮТ чи ще кудись. Вона буде сповідувати ідеї поваги до природи і там. Що поганого в тому що вона не піде ні в які партії чи ГО, але на кожному кроці своєю поведінкою, своїм життям буде прикладом бережливого ставлення до довкілля для оточуючих. Ось основна роль ГО і полягає у вихованні людини яка буде жити в гармонії з оточуючим середовищем, а з чим вона пов'яже своє майбутнє це вже її справа. Кар'єрні успіхи можна показати якщо дитина в майбутньому хоче пов'язати своє життя з екологією, як з наукою і хоче стати фахівцем в цій галузі. Якщо ж молодь лише хоче приймати участь у громадському природоохоронному житті (русі) кар'єрний ріст вказувати не те що не потрібно але і небезпечно. Тоді молоді люди будуть іти в громадські організації не за переконанням і для служіння природоохоронній справі а для кар'єрного росту. Це ми сьогодні бачимо на прикладі багатьох ГО, які служать лише для того щоб привести певних осіб до влади. Так всі мають право на існування. Але потрібно називати речі своїми іменами. Розділити поняття державної структури і ГО. Якщо держава формує-організовує громадську організацію – це вже не громадська організація. Я нічого в цьому поганого не бачу, але це не є громадська організація в повному розумінні цього слова. Я не розумію чому соромляться ці організації називатися державними, привласнюючи собі назву громадська. Може в цьому є якась користь? Я здогадуюсь, але як кажуть „Бог їм суддя”. Додано (22.07.2009, 10:26) --------------------------------------------- Якщо б у роботі дитячих екологічних організацій брали участь лише педагоги, то потрібно на сьогоднішній день розпустити половину ГО. Іншу позицію цього речення ми самі пропагуємо і разом з тим критикуємо. Ми хочемо створювати дитячі організації для поповнення дорослих організацій. Прив’язуємося до якоїсь конкретної будь то ЗС, ХФ чи ще хтось, а потім пишемо, що це погано, що можливий вплив, використання цією дорослою організацією дитячої ГО в своїх цілях. Ось тому я писав стосовно створення Всеукраїнського дитячого еко руху, що непотрібно прив'язки до будь-якої дорослої ГО (в даному випадку ішла мова про ХФ). Яка б не була хороша і „пухнаста” доросла ГО на певному етапі і певний час може виникнути спокуса використати дитячу у своїх цілях. Добре ще якщо ці цілі будуть хороші, а в іншому випадку все може бути навпаки. Співпраця між організаціями, що займаються еко освітою та еко вихованням потрібна. Але підходи такі, що непотрібно лідерів ГО робити педагогами, а педагогів робити сподвижниками громадського руху. ГО займається екологічним вихованням, педагоги (освітяни) займаються відповідно екологічною освітою. Ось тут і співпраця. ГО допомагає у екологічному вихованні державним установам, державні установи (учбові заклади, як шкільні так і позашкільні) допомагають ГО в плані освіти. Кожен займається своєю справою, як кажуть „вовки ситі і вівці цілі”. Не потрібно створювати конфлікту між цими двома гілками одного процесу – формування екологічно високодуховної особистості. Стосовно екологічної освіти, все вірно окрім одного. Дійсно база, методики і таке інше є. Їх багато, вони різні і т.д. АЛЕ. Багато з них створені і діють не для формування з дитини екологіста, а для галочки дорослих, для формування правильної з боку держави думки про екологічний стан, для піднесення авторитету дорослого наставника і т.д. Зрозуміло, що всім потрібно користуватися і все потрібно використовувати. Але при цьому потрібно до цього підходити обережно, розділити зерно від полови, не переслідуючи ідею „разрушим до основанья”. Програми в школах дійсно складні і насичені. Але не потрібно забувати суботи, неділі (два вихідні), канікули (весняні, літні, осінні, зимові). Тай взагалі підходи повинні бути такі, що не потрібно вводити окремі учбові години чи окремі дисципліни. Я наприклад виступав і виступаю проти того щоб у школах викладався предмет екологія. Якщо вже він і має бути присутній в школі то як факультатив, як позашкільний процес. Потрібно використовувати вже існуючі предмети, причому всі. Потрібно працювати з вчителями. Чому вчитель викладаючи хімію не може декілька хвилин на своєму уроці розповісти, при цьому не відходячи від теми, про речовини які забруднюють повітря, воду і т. д.. На уроці анатомії про вплив цих речовин на організм людини. На уроці біології, зоології – про вплив цих речовин на рослин і тварин відповідно. На уроці малювання – вийти на природу і малювати з натури. На уроці музики вийти до парку і послухати спів птахів. І т.д. і т.д. Потрібна екологізація всього учбового процесу. Вводячи окремі години з екології ми можемо отримати і негативний результат. Ви знаєте які зараз навантаження в школі і як діти ставляться до додаткових уроків і дисциплін Було б добре коли б тренінги для лідерів ГО проводили педагоги. А для педагогів – представники ГО. В нас є чому один у одного повчитися. Потрібно перестати варитися у власному котлі – справа спільна, просто підходити різні. У одних освіта у інших виховання, але згадайте класика - „у єдності сила”. Чи можливі значні успіхи в царині екології педагогів без підтримки громадських організацій? Не потрібно перебільшувати роль одних і применшувати інших, і навпаки. Це дві руки одного тіла. Позбувшись однієї з них - тіло живе, але воно неповноцінне.
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
ecorezerv | Дата: Среда, 22.07.2009, 12:32 | Повідомлення # 3 |
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 114
Статус: Оффлайн
| Важные темы, Владимир, затрагиваете Вы здесь. Экологическое воспитание и образование... Интересной выглядит также мысль о несовместимости процесса образования и воспитания в школе. Так ли это? Теоретически легко опровергнуть этот тезис. Официальная педагогика никогда не согласится с тем, что образовательные процессы возможны без воспитания, без формирования мировоззрения и становления личностных качеств. Но мы-то знаем, что нынешняя система образования, имея определенную структуру и традиционную шкалу содержательных ценностей, всё дальше и дальше отходит от эффективности. Причины здесь самые разнообразные. Чтобы раскрыть их потребуется написать несколько статей. В этой связи идея независимых от государства возможностей воспитания подрастающего поколения силами общественных экологических организаций, которую Вы предлагаете, выглядит достаточно привлекательно. Остается устранить перечисленные вами трудности и, возможно, дело сдвинется с мертвой точки. А для этого вопросы кадров и финансирования деятельности той или иной организации должны рассматриваться как первоочередные. Для тех из нас кто не новичок, не вызывает сомнений, что в нынешних условиях следует ждать стабильной и достаточной поддержки со стороны системы образования, которая не сомневается в самодостаточности уже существующего арсенала методического обеспечения и комплекса школьных мероприятий. Поэтому именно общественному движению потребуется разработать и осуществить комплекс мер, которые бы: - убедили все заинтересованные стороны (власть всех уровней, родительскую и педагогическую общественность) в необходимости принятия долгосрочных государственных программ, направленных на развитие детско-юношеского экологического (и не только) третьего сектора; - влияли на Министерство ОН и Академию в направлении пересмотра устаревших, догматических официально-признанных подходов, препятствующих эффективному и комплексному экологическому образованию и воспитанию. Вы только посмотрите, что сегодня происходит в системе образования. Тратятся грандиозные финансовые и человеческие ресурсы. Например, независимое тестирование. Налогоплательщикам преподносят благородные цели, обещают вступительную кампанию без коррупции. Никого не смущает «крестиковая» компетентность, которую предлагают продемонстрировать абитуриентам. В результате таких новшеств востребована лишь зубрежка, которая всегда была противна по-настоящему одаренным школьникам. В результате многие поистине талантливые выпускники, способности которых намного превышают способности нынешних лидеров независимого оценивания, оказываются за бортом. Ну и это не самая большая беда. Оказалось, что вся система независимого оценивания в Украине, в конечном счете, не смогла обеспечить справедливого поступления в ВУЗы на самом последнем этапе кампании. Отныне в ВУЗах за счет государства будут учиться льготники – троечники, ставшие «инвалидами» в последний момент (получившие свою инвалидность или справку чернобыльца известными всем способами) и другие сомнительные категории. Такая несправедливость наносит невосполнимый моральный ущерб всему обществу. От такого «образования» для народа гораздо больше вреда, чем от любого всемирного кризиса. Потрачены миллионы гривен народных денег, а итог разочарования тысяч и тысяч молодых людей, от которых на все 100 процентов зависит будущее нашего государства. Это к вопросу: почему нет средств на детские общественные организации?
Будемо разом - переможемо!
|
|
| |
ПВП | Дата: Среда, 29.07.2009, 14:56 | Повідомлення # 4 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| Андрію. Можливор мої попередні повідомленя були дещо різкими і читачі , в тому числі і Ви трішки невірно зрозуміли саму ідею цих листів. Мове не йде про "несовместимости процесса образования и воспитания в школе". Питання в тому, що кожен повинен займатися своєю справою, і що в кого на першому місці. Тут нічого немає, як кажуть "позорного" коли говорять що одні займаються еко освітою (школа, СЮН і т.д.) інші еко вихованням (НГО). Не можна займатися всім відразу і одночасно. Одні завдання є першочерговими інші другорядними. Виховання не повинно бути (по крайній мірі не є) основним в школі (закладах освіти). Та візьміть навіть те як називається вищий керівний орган - Міністерство освіти. Отже основне у них освіта. Можливо колись в обовязки вчителя входило ще і виховання. Але це було тоді коли Вчитель був першою людиною в селі чи місті. Було двоє чоловік на яких всі рівнялися це Вчитель і Священик - це були взірці, як вихованності так і освіченності. Але ті часи вже давно минули. І, як на мене, сьогодні основний тягар виховання лягає на сімю та громадські організації. Можна ще вказати вулицю, але це виховання є спонтанне і його важко контролювати і важко на нього впливати. Аналізуючи нинішню ситуацію підемо далі. В час економічної кризи, та мабуть і не тільки, батькам не вистачає часу щоб займатися вихованням своїх дітей - не вистачає часу, всі займаються зароблянням коштів щоб матеріально забезпечити свою сімю. Дідусі і бабусі також відійшли в минуле. Молоді виїзджають в міста а їхні батьки залишаються в селах. Отже внуків також вже немає кому виховувати. Враховуючи все вище наведенне можна зробити висновок, що основний тягар екологічного виховання повинен лягти на плечі НГО. І ми це повинні визнати і прийняти цю важку ношу, якщо ми дійсно хочемо низиватися ДИТЯЧИМИ ЕКОЛОГІЧНИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ. Інша позиція полягаю в тому що всі повинні зрозуміти що між екологічно освіченою та екологічно вихованою людиною (дитиною) є велика різниця. Освіченність ще не означає вихованність, як і навпаки. Освіченність - це більше відноситься до термінів - грамотність, знання, ерудованість... Вихованність - це більше відноситься до термінів - порядність, чесність, добропорядність ... Можна навіть висловитися так, що освіта це те що в голові, а виховання це те що в серці, в душі. Так, ми можемо і навіть повинні, співпрацювати з закладами освіти в питаннях окологічного виховання, але повинні раз і назавжди зрозуміти, що наш (дитяча екологічна організація) основний обовязок це екологічне виховання. Освіта все ж таки передбачає те, що цей багаж знань людина буде використовувати в майбутньому. Вона стане екологом, біологом, зоологом, ботаніком і т.д. і т.д. так чи інакше повязавши свою долю з набутими під час навчання знаннями. Виховання є всеохопним. Екологічно вихованим повинен бути (і до цього ми повинні йти) будь-який громадянин чи то комбайнер чи то шахтар і т. д. і т.д. Ми повинні виховувати екологістів. І я вже про це писав, і ще раз повторюся, що отримати на виході зі школи екологічно виховану дитину не завжди можна лише давши їй певний багаж знань. Любов до природи повинна бути десь там глибоко всередині нас, незалежно від того чи дитина закінчила школу з золотою медалю, чи декілька років просиділа в одному класі через незадовільні оцінки. Я думаю що цей спір вже давно дійшов би до свого логічного кінця, якби ми називали речі своїми іменами. Дивує той факт, що деякі установи так бояться визнати те, що вони займаються екологічною освітою і вперто пропихають термін екологічне виховаання. Можливо я і не правий, але думаю що це все ж таки частково повязано і з коштами. Сьогодні іноземні фонди все ж таки більше фінансують громадські організації ніж державні. І тут термін "виховання" і "громадська" стають у пригоді. Пишучи це повідомлення нагадав ще один вислів "не заглядай в чужий город". Так і у нас. Не потрібно вказувати установам освіти, що вони не тим займаються і не вміють екологічно виховувати. Так само (вже в принципі і набридло) слухати вказівки освітян про те що ми не вміємо займатися екологічною освітою. У нас різні завдання. Давайте будемо один у одного вчитися, співпрацювати, допомагати, але по мірі того як та чи інша сторона забажає. А не навязувати своє бачення як то екологічної освіти чи виховання. Враховуючи все вище написане, я ще раз наголошу на тому, що учасником Всеукраїнської дитячої екологічної асоціації повинна бути лише ГРОМАДСЬКА ДИТЯЧА ЕКОЛОГІЧНА ОРГАНІЗАЦІЯ, що займається екологічним вихованням. І ці принципи ми вже давно для себе сформулювали як ЛЮБИ, ОБЕРІГАЙ, ВИВЧАЙ.
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
ecorezerv | Дата: Четверг, 30.07.2009, 09:54 | Повідомлення # 5 |
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 114
Статус: Оффлайн
| Фактически речь идет о возможности непрерывного экологического воспитания. Владимир, Вами предлагается модель, которая предполагает, что для эко воспитания должно быть определено место и время - некоторое пространство, обеспечивающее эффективность самого процесса, а главным и единственным реализатором этой эффективности должны выступать экологические НПО. С учетом того, что время воспитанника лимитировано достаточно жёстко, могут возникать сомнения в объективных возможностях достижения поставленных целей. Большая часть активного времени детей сегодня задействована на школьные занятия, а остаток распределяется между семьёй, телевизором, компьютером и улицей. Конечно, существуют и каникулы, когда ребят можно вовлекать в полезную деятельность НПО. Но, признавая модель воспитательного процесса, где школа только обучает, а общественные организации только воспитывают, мы вынуждены соглашаться с тем обстоятельством, что воспитание не может быть непрерывным. Я признаю, что нынешняя система образования не справляется с решением задачи эффективного воспитания подрастающего поколения, и в том числе экологического. Безусловно, при определенных условиях детские экологические организации могут представлять альтернативу нынешней системе. Но вправе ли мы ставить вопрос об освобождении школы от ответственности за эту работу? Сегодня в Запорожской области 622 школы, в каждой из них есть заместитель директора по воспитательной работе и как минимум один организатор. Этот ресурс должен работать? Или как и классное руководство (за 200 гривен в месяц) их работа должна в основном сводиться к заполнению журналов и всевозможных отчетов? Если мы признаем тезис, что школа не воспитывает ("каждый должен заниматься своим делом"), то все воспитательные должности в ней нужно срочно сокращать, а высвобожденное финансирование направлять в прогрессивные сферы, в том числе и на детские экологические организации. Предлагаю познакомиться с моими статьями относительно зарубежного опыта экологического воспитания в общеобразовательных школах: http://www.proza.ru/2009/07/27/827 http://npo.vo.uz/publ/13-1-0-3 Там общественные организации налаживают сотрудничество со школами, оказывают всестороннюю помощь, не отделяются от школы, а считают себя важной её частью.
Будемо разом - переможемо!
|
|
| |
ПВП | Дата: Понедельник, 10.08.2009, 10:18 | Повідомлення # 6 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| Спочатку я хотів написати відповідь відразу, але подумав, що ще хтось підключиться до обговорення цієї досить важливої теми. Оскільки більше повідомлень не має, знову пропоную свої міркування. Пепереднє повідомлення Андрія цілком вірно, і я його підтримую на 100% а може і на 200%. Можливо дехто помітив деякі суперечності між моїми листами та Вашими, але це тільки перше враження. Скажу навіть більше 90% дорослих членів нашої організації - це є вчителі шкіл. І тут я не бачу ніяких протирічь між школою і НГО. Просто всі мої попередні роздуми стосувалися теми "Хто може бути учасником всеукраїнської дитячої екологічної асоціації?". Ось тут і полягає вся різниця у міркуваннях. Ви пишете як красиво співпрацюють НГО зі школами за кордоном. Я й не заперечую цієї співпраці. Але... Така співпраця можлива між школами та в тій чи меньшій мірі потужною громадською організацією. Говорити про таку співпрацю ще до моменту сворення ВДЕР, я вважаю є небезпечно. Поясню чому. Є небезпека поглинання дійсно громадської організації (яка бажає займатися екологічним вихованням) структурами міністерства освіти (які займаються екологічною освітою). Це не боязнь того що "від нас відберуть роботу", у цій сфері роботи вистачить всім. Це свого роду попередження, що ми (ВДЕР) можемо втратити свою індивідуальність, а саме, як організація, що покликана займатися екологічним вихованням. Це поглинання не буде відбуватися явно, як дехто думає, що нас до когось приєднають чи у нас щось відберуть. Можливо воно навіть буде здійснення з хороших міркувань. Що саме? Значне засилля людей, що будуть представляти заклади освіти, та ГО, що створені при знову ж таки закладах освіти, може змінити вектор Асоціації. Який схилиться в сторону екологічної освіти. Співпраця можлива між рівними. Поки ми ще не створилися як Всеукраїнський рух про таку співпрацю говорити рано. Можлива співпраця між організацями та школами на місцях, що ми і робимо. Але говорити про таку співпрацю на державному рівні рано. Так само і міркування про те, що вчителі також займаються виховання також є вірним. Але це коли ми говоримо про виховання в загальному плані. А що стосується екологічного виховання, то тут можна з Вами посперечатися. Хто сьогодні в школі дає основи екологічного виховання? Скажу навіть більше. Сьогодні в школах взагалі невірно, як на мене, розуміють це поняття. Хочуть вводити предмет екології, призначають факультативи і т.д. і.д. В результаті чого отрмують зворотню реакцію дітей. "Знову новий предмет", "Знову додаткові години". Потрібна екологіазація самого процесу навчання. Я про це вже писав, але повторюся знову. Чому вчитель малювання не може вивести дітей на вулицю (парк, ліс) і малювати там. Чому вчитель музики не може так само вийти з дітьими на природу і послухати спів птахів. Чому вчитель хімії не може на своїх уроках сказати декілька слів про небезпечність для життя того чи іншого елементу, і вказати на те з яких виробницв ці елементи попадають в навколишнє середовище. Чому вчитель географії вивчаючи той чи інший регіон не може торкнутися і екологічних проблем цього регону. Чому вчитель історії проходячи з дітьми певну добу (десятиліття, століття) не може згадати і про екологічні катастрофи, що вібулися в цих роках. Чому вчитель математики не може подавати свої приклади викоритовуючи, як ми звикли "два яблука", а використовувати, як то наприклад зникаючі види (було скільки, залишилося скільки, скільки знищили? чи якщо збережеться така тенденція коли зникне останній екземпляр цього виду?). Так можна перераховувати ще довго і довго всі предмети. Ось де поле співпраці між НГО і школою.Потрібно співпрацювати з вчителями всіх предметів, і навчити їх цього. Але на сьогоднішній день це можливо лише на місцевому рівні. Для підняття цього питання-проблеми на біль вищий щабель (державний), потрібно спочатку створити потужну Асоціацію.
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
ecorezerv | Дата: Понедельник, 10.08.2009, 21:53 | Повідомлення # 7 |
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 114
Статус: Оффлайн
| Об экологизации учебного процесса сегодня все говорят. Говорили и раньше. Ну, вот как разговоры превратить в реальные дела? Хотелось бы понять: почему эта проблема не решается? Что мешает организовать учебный процесс в его глобальном масштабе так, чтобы дело сдвинулось с мёртвой точки. Очевидно, что рекомендации "сверху", сколько бы их не сыпалось на голову учителей, не сыграют решающей роли. Учитель был, есть и будет хозяином на уроке - будет строить урок математики ради математики, истории ради истории и т.д. Значит, возможно, нужно начинать с построения взаимодействий с педагогическими кадрами - разработать некую программу действий в этом направлении. Нужен глобальный проект, решающий задачу реконструкции общеобразовательного процесса в пользу истинных, а не надуманных и устаревших приоритетов.
Будемо разом - переможемо!
|
|
| |
ПВП | Дата: Вторник, 11.08.2009, 08:13 | Повідомлення # 8 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| Власне я думаю, що створення потужної всеукраїнської дитячої екологічної організації, яка поставить собі за мету екологічне виховання і буде першим кроком до вирішення цієї проблеми - ЕКОЛОГІЗАЦІЇ УЧБОВОГО ПРОЦЕСУ
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
inga-litvin | Дата: Пятница, 11.09.2009, 18:15 | Повідомлення # 9 |
0-20 сообщений
Група: Пользователи
Повідомлень: 15
Статус: Оффлайн
| С МОЖНО ЧТО БЫ С ВАМИ РАБОТАЛИ И МОЛОДЕЖНЫЕ ЭКОЛОГИЧЕСКИЕ ОРГАНИЗАЦИИ У НАС ДЕТЕЙ И МОЛОДЕЖИ 50/50
|
|
| |
ecorezerv | Дата: Пятница, 11.09.2009, 19:30 | Повідомлення # 10 |
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 114
Статус: Оффлайн
| Здравствуйте, ИНГА! Конечно же. Никто не будет против. Для того и создавался наш сайт, чтобы мы все нашли друг друга. Браво! Как мы рады Вам! Оставляйте сведения о Вашей организации и будте здесь полноправным хозяином.
Будемо разом - переможемо!
|
|
| |
ПВП | Дата: Воскресенье, 13.09.2009, 13:02 | Повідомлення # 11 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| Нажаль повідомлення від inga-litvin в розділі "Довідник організацій" так і не зявилося. Хотілося б познайомитись з цією організацією. Думаю запитання "МОЖНО ЧТО БЫ С ВАМИ РАБОТАЛИ И МОЛОДЕЖНЫЕ ЭКОЛОГИЧЕСКИЕ ОРГАНИЗАЦИИ У НАС ДЕТЕЙ И МОЛОДЕЖИ 50/50" виникло з попередніх наших повідомлень. А саме - в цій рубриці ми вели мову про те хто може бути учасником Всеукраїнської громадської дитячої екологічної організації. Тому тут думаю потрібно провести розподіл щодо участі у роботі сайту і щодо участі у ВДЕР, а то деякі наші колеги можуть зрозуміти що сайт ЕКОЛОГІЧНИЙ РУХ МОЛОДІ УКРАЇНИ і ВДЕР одне і теж.
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
inga-litvin | Дата: Понедельник, 14.09.2009, 19:35 | Повідомлення # 12 |
0-20 сообщений
Група: Пользователи
Повідомлень: 15
Статус: Оффлайн
| У нас три года была детская экологическая организация но сейчас на ее основе идет регистрация молодежной организации объясню почему. у нас в городе больше внимания уделяется молодежным организациям детские сильно всерьёз не воспринемаются, мне нужно моих детей продвинуть в городской молодежный парламент чтобы выйти на более высокий уровень. А вообще у нас 65 детей 8-13 лет и 15 человек студентов-волонтеров решайте сами к какой категории мы относимся. Хотя как детскую нас хорошо принимали такие крупные взрослые организации как"ГРИМПИС-РОССИИ" Росийская организация"ДРОНТ", Беларусская "ЗЕЛЕНАЯ ПЛАНЕТА" Я честно говоря не могу понять почему у нас с вами получились какие-то недоразумения. Я 10 лет работая в Доме пионеров веду кружки по экологии в 3-8 классах также являюсь методистом по экологическому воспитанию. Я случайно попала на ваш сайт он меня очень заинтересовал среди множества украинских экологичнных сайтов и только эта была причина начать с вами диалог, но если мы вам не формат то извините.
|
|
| |
ecorezerv | Дата: Понедельник, 14.09.2009, 20:17 | Повідомлення # 13 |
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 114
Статус: Оффлайн
| Quote (inga-litvin) У нас три года была детская экологическая организация но сейчас на ее основе идет регистрация молодежной организации Я считаю, что не следует детским организациям отмежеваться от молодёжных. Очень важно, чтобы сохранялась преемственность. У молодёжных экологических организаций, которые вышли из детских, накоплен бесценный опыт, который они могут передать своим младшим товарищам. Да и потом, наверняка любая молодёжная экологическая организация, так же как и в случае с организацией Инги, продолжает работать в проектах с участием детей. Отграничения от коллег по возрастному признаку не имеет под собой существенных оправданий. Тем более, сейчас, когда мы сталкиваемся с явлением невысокой активности во взаимодействиях даже организаций - лидеров. Существующая рассылка Сергея Михайловича Федоринчика красноречиво об этом свидетельствует.
Будемо разом - переможемо!
|
|
| |
ПВП | Дата: Пятница, 15.04.2011, 16:48 | Повідомлення # 14 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| Це один із прикладів екологізації шкільного процесу. Я вже про це неодноразово говорив що введення предмету екологія у школах може викликати зворотню реакцію дітей "А ще один предмет!". Духом любові до природи повинні бути наповненні всі предмети що виклидаються у школі, весь шкільний процес. І сьогодні коли створюють школи екологічного спрямування, у мене це викликає подив. А решту шкіл що, виховують "губителів природи"? З іншого боку це можна розцінювати і так що в цій школі професійно гутують майбутніх екологів. Ось власне тут ми і наштовхуємося на різницю і спільність понять еко виховання та еко освіта. Екологічним вихованням повинні займатися всі школи безь виключення ( в тому числі і дошкільні заклади), а екологічною освітою спеціалізованні школи та станції юних натуралістів всіх рівнів. Роблячи ставку лише на екологічну освіту, ми можемо згодом прийти до того що знати про природу будуть всі, а любити її лише одиниці, а має бути навпаки. Наводжу один із приладів того як можна використовувати музику - екологічне виховання на уроках музики Сеанс “Наші друзі” — відбірка пісень про наших маленьких друзів — тварин та комах: “В траве сидел кузнечик”, “Два веселых гуся”, “Песня овечек”, “Песенка Муренки”, “Лесной олень”… Пісні минулого й сучасності втілюють душевну гармонію, демонструють еталони доброго, чуйного ставлення до братів наших менших. Сеанс “Усмішки”. Усмішка — це духовний дар, вона дає кожному наснагу і примножує духовні здобутки. В цьому сеансі зібрані веселі, яскраві, мажорні пісні. Ці пісні створюють позитивний настрій, надають відчуття радості, віру в добро. Сеанс “Звуки природи” — так звана екологічна музика. Усі звуки, що існують у природі, чинять підсвідомий вплив на психіку людини. Благотворно впливає шум листя і спів птахів — діти розслабляються і зливаються з природою. Шум хвиль позитивно впливає на емоційний стан дитини. Музикотерапія також сприяє активізації пізнавальної й розумової діяльності. Діти багато про що дізнаються, уважно слухаючи музику. (весь текст на http://posmishka.org/muzichn....adochku )
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
ПВП | Дата: Пятница, 01.07.2011, 10:10 | Повідомлення # 15 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| http://www.bankreferatov.ru/db/M/2FC58E7F597C1FE8C32570DE006F638C ЕКОЛОГІЧНЕ ВИХОВАННЯ УЧНІВ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ ТА В ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
Розділ II. Організаційно — педагогічні умови екологічного виховання учнів 2.1. Екологічне виховання учнів на уроках математики В останні десятиліття ведеться активний пошук таких методів, які б відповідали міжпредметному характеру екологічної освіти, вирішенню завдань, спрямованих на виховання екологічної культури школярів, як внутрішньої культури, так і зовнішньої. „Людина і природа” сприяє розвитку системи знань школяра про деякі фізичні властивості предметів, про закономірність природних явищ, знайомить з органічним і не органічним світом, розвивається у дитини емоційний зв'язок з усім живим, дає можливість відчути себе частиною природи. Особливу увагу приділяють вихованню дітей у початкових формах екологічної культури, розумінні ними елементарних взаємозв'язків у природі і особливостей взаємодії людини з нею самоцінностей живого. Наявність узагальнюючої мети, яка вирішується при проведенні учнями дослідницької роботи з екології в позакласних установах дозволяє виділити декілька її конкретних видів: 1. Засвоєння нових знань та оволодіння уміннями їх самостійно набувати. 2. Закріплення знань. 3. Формування умінь використовувати знання на практиці. 4. Формувати уміння практичного змісту. 5. Формування умінь творчого змісту. 6. Виховання відповідних рис особистості. Можна виділити основні критерії відбору змісту робіт, які максимально сприяють формуванню екологічної культури учнів: а) Доступність розуміння. б) Відображення сутності об'єкту, що вивчається. в) Зв'язок змісту попередніх знань з досвідом діяльності учнів з питань вивчення та охорони природи. г) Наявність елементів новизни. д) Проблемність. є) Спрямованість на розвиток інтелектуальної ціннісно--отиваційної і діяльнісно-практичної сфери особистості. Структура досліджених робіт з екології тісно пов'язані з змістом і визначається такими основними компонентами: а) Актуалізація знань і корекція опорних уявлень, мотивація навчальної діяльності, визначення проблем, мети і завдання дослідження; б) Усвідомлення змісту, формування гіпотези; в) Виконання роботи; г) Узагальнення та систематизація одержаних результатів; д) Підтвердження або відхилення гіпотези; є) Підведення підсумків; ж) Практична природоохоронна діяльність. Незалежно від предмету, обраного педагога або ж самими учнями для організації тієї чи іншої дослідницької роботи необхідно дотримання певних вимог: об'єктивності, логічної завершеності, доступності розуміння і інше. Це в свою чергу передбачає використання різних методів дослідження як в комплексі, так і кожного окремо: 1) Порівняльно – історичного; 2) Методу аналогії; з) Статистичного методу; 4) Визначення мети діяльності людей і груп згідно їх дій і наслідків цієї діяльності в навколишньому середовищі; 5) Визначення причин і наслідків; 6) Реконструкція цілого за частинами; 7) Метод експерименту; 8) Метод спостереження; 9) Метод конструювання; 10) Моніторинг; Третім компонентом системи дослідницьких робіт є засоби навчання. В даному випадку це не що інше, як самостійна дослідницька робота учнів. Самостійна дослідницька робота розглядається в педагогіці як дидактичний засіб, створена педагогічна конструкція, за допомогою якої педагог організує діяльність учнів як на занятті, так і поза його межами. Отже, передбачаючи діяльність учня і вчителя, специфічний засіб – дослідницька робота – виявляється тісно пов'язаним і іншими компонентами педагогічної системи. Існують різні підходи щодо оцінки видів самостійної діяльності учнів. В одному випадку, самостійні роботи поділяють на самостійну і не самостійну, розуміючи під цим у першому варіанті, виконання її школярами без допомоги педагога, а в другому – при безпосередньому участі і керівництві цим процесом з боку вчителя. В аналогічних дослідженнях виділяють реконструктивну, творчу та наслідувальну роботу. Значніше інтерес являє дослідження П.Підкасистого. залежно від зростання ступеня самостійності учнів та зменшення допомоги з боку педагога автор класифікує самостійну творчу діяльність школярів: 1) Визначення мети і планування діяльності школярів здійснюється за допомогою педагога. 2) Тільки визначення мети здійснюється за допомогою педагога, а планування дослідницької діяльності здійснюється учнями самостійно. 3) Визначення мети і планування дослідницької роботи виконується школярами самостійно в рамках визначеним педагогом завдання. 4) Робота здійснюється учнями з власної ініціативи, тобто визначення мети, змісту складання плану роботи та його здійснення відбувається без допомоги педагога. Вище вказані різновидності перебувають у безпосередньому взаємозв'язку з діяльністю педагога позашкільної установи, тому можна виділити відповідно чотири рівні доцільної педагогічної допомоги в організації і проведені дослідницької роботи учнів з екології. 5) Детальне визначення завдань, джерел інформації, плану роботи і інструктаж на кожному з етапів дослідницької діяльності учнів. 6) Визначення загальних контурів завдання та джерел інформації, планування роботи, короткий інструктаж. 7) Постановка завдання, визначення джерел інформації. 8) Постановка завдань. Але така класифікація не охоплює всіх елементів педагогічного керівництва дослідництвом в позашкільних установах і школах за умови запровадження сучасних форм організації і методів проведення дослідницької роботи школярів. Все ж педагогу необхідно пам'ятати, що дослідницька робота виступає тут у двох якостях: як умова формування і як основний показник рівня екологічної культури школярів. На прикладі розглянемо урок. Урок – подорож до лісу Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиці додавання і віднімання. Повторення складу чисел 9 і 10. Мета . Закріпити знання таблиці додавання і віднімання. складу чисел 9 і 10. Розвивати комбінаторне мислення, пам’ять, уяву. Виховувати любов і бережливе ставлення до лісу та його мешканців. Обладнання: Малюнки лісових пейзажів, предметні малюнки, букет із дубового листя, силуети із лісових мешканців, кольорова крейда, лічильний матеріал, запис співу пташок. Хід уроку І. Закріплення вивченого матеріалу. Вчитель включає запис співу пташок. – Що ви чуєте? Де можна почути цей спів? Сьогодні ми помандруємо до лісу. (Учитель з боків дошки виставляє малюнки лісових пейзажів) Уявіть собі, діти, що посередині нашої дошки – лісова галявина. (По ходу уроку вчитель буде домальовувати або прикріплювати потрібні малюнки та витирати використані.) 1. На краю нашої галявини росте дуб. Під ним премудра сова навчає лісових звірят табличному додаванню й відніманню одиниці. Ведмедик стоїть біля плакату з ось такою сумою. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 + 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 – 1
(Схему вчитель записує на дошці, поруч прикріплює малюнок ведмедика, а на гілку дуба – зображення сови). – Ведмедик забув таблиці. Допоможіть йому. 2. Усні обчислення – На лісову галявину прилетіла сорока, заскрекотала і випустила конверт (Учитель виймає з конверта завдання.) а) З прикладу на додавання складіть два приклади на віднімання: 4+3=7; 2+7=9 б) Розв’яжіть задачі усно. • На гілці сиділо 3 горобці. Всі горобці полетіли. Скільки горобців залишилось на гілці? • Білочка знайшла 8 лисичок і 1 сироїжку. Скільки всього грибів знайшла білочка? • На кущику достигало 7 суничок. Одну синичку склював дрозд. Скільки ягід залишилось на кущі? – Чи знаєте ви, що їдять птахи? Є Хижі птахи. До них належать сова і сорока, котрі можуть вкрасти навіть курча. Також сорока полюбляє яскраві, блискучі предмети. У сорочому гнізді можна знайти монети, срібні ложки, годинники і т.п. Інші птахи живляться комахами, наприклад, мухоловка. А такі птахи, як дрозд, харчуються м’якоттю ягід. Ці птахи переносять насіння ягід на великі відстані, що сприяє розселенню рослин. Пам’ятайте, діти, птахів треба берегти, не можна руйнувати їхніх гнізд, стріляти у них з рогатки. 3. Робота над задачами. – У дубі – дупло білки, а біля нього на сучку білка сушить гриби: 9 сироїжок і один боровик, Скільки всього грибів сушить білка? Учні називають структурні частини цієї задачі, розв’язання записують у зошит. Учитель ставить на стіл вазу з букетом дубового листя. – У букеті є 10 листків. Один листок заберемо. Скільки листків залишається? Учні записують розв’язання задачі в зошитах. – На нашу галявину прибігло 10зайченят. (Учитель роздає лічильний матеріал). П’ятеро з них сховалися за кущ. Скільки зайців залишилося на галявині? Розв’язання цієї задачі вчитель проводить у вигляді гри: один учень називає умову, другий – запитання, третій – розв’язання, четвертий – відповідь. Підсумок уроку – Куди сьогодні ми з вами мандрували? З яким лісовими мешканцями познайомились? чого вони нас навчили? Ми також проаналізували урок з математики на тему: „Екологія мовою математики”. (Додаток А)
2.2. Екологічне виховання учнів в позаурочний час Основу навчальної і виховної роботи в школі становлять обов'язкові заняття. Тут навчання та виховання проводяться за певною системою, під керівництвом вчителя. Однак ця робота не закінчується на уроці, вона продовжується і після учбових занять. Позаурочний час займає значне місце в житті учнів, тому треба допомагати їм правильно організовувати цей час, щоб він був розумно використаний для відпочинку, культурних розваг і занять улюбленою справою, для подальшого розвитку і вдосконалення розумових, моральних, фізичних та естетичних якостей учнів. Позакласна і позашкільна робота є продовженням і подальшим розвитком тієї навчальної і виховної , яка проводиться з учнями на уроці. Разом з тим вона не дублює роботу учнів на уроці і має свою специфіку. Позакласні заняття дають можливість ширше ніж це дозволяють уроки, проводити з учнями різні види робіт, які вправлять їх як розумово, так і фізично. Вони допомагають виховувати в учнів інтерес до науки і техніки, любов до творчої праці, вчать їх мріяти і діяти. Актуальність проблеми дослідження – використання вільного часу учнями посилюється у зв'язку з тим, що зростає кількість безпритульних дітей, не зайнятих ні вдома, ні в школі, у зв'язку з цим вік малолітніх злочинців опустився до 12 років. Педагогічно занедбані діти, малолітні правопорушники не займаються в гуртках, не мають доручень, не цікавляться життям класу і школи. При збільшенні вільного часу, проблема доцільності його використання набуває все більшого значення. Позаурочна робота – це ті позакласні заняття, що ведуться головним чином в дитячих колективах на основі самоврядування, активності і самодіяльності дітей за умов, що їх направляє класний керівник. Позаурочна робота по цілям, змісту і засобам примикає до навчального процесу, являючись його продовженням в позаурочний час. Вона не завжди носить добровільний і самодіяльний характер. Головна роль в її плануванні і організації належить учителеві. У зв'язку з введенням зазначених понять термін "позакласна робота" став не дуже часто вживатися в педагогічній літературі. Не можна вважати це виправданим, бо виник він історично і широко застосовується на практиці, відбиваючи реально існуючу в шкільній дійсності область педагогічної діяльності. Передусім треба визначити, що при правильному поєднанні її з навчальною роботою забезпечується велика гнучкість системи учбово-виховної діяльності. Позакласні заняття можуть розглядатися як одне із засобів диференціації навчання при збереженні єдиного і обов'язкового навчального плану. Вони допомагають також доповнити навчальний план, певною мірою усунути його слабкі місця. В діючих навчальних планах середніх шкіл предмети естетичного циклу і фізкультура представлені в меншому обсязі, ніж того вимагають інтереси всебічного, гармонійного розвитку дітей. Добре поставлена позакласна робота з естетичного і фізичного виховання повинна компенсувати ці недоліки, які важко виправити в рамках навчальної діяльності через її велику насиченість обов'язковими заняттями. Позакласна робота формує у дітей духовні потреби, підвищує культуру використання дозвілля, допомагає формувати вільний час як істинне багатство суспільства і особистості. Науковими дослідженнями встановлена залежність між поведінкою дітей і тим, як вони проводять вільний час. Педагогічно занедбані діти, малолітні правопорушники в більшості своїй не займаються в гуртках, не мають суспільних доручень, не цікавляться життям класу і школи. Проблема його використання вільного часу набуває все більшого значення в суспільстві. Факти свідчать, що школи мало залучають до позакласної роботи дітей, які слабко встигають, а також, які не виявляють інтересу до позаурочної діяльності. Навіть існує помилковий погляд, що невстигаючих учнів не слід відволікати від навчальних занять. А між тим, їм якраз і слід допомагати використати свій вільний час. Організація дітьми вільного часу успішно сполучає заняття з позакласною роботою і засвідчує, що багатьма школярами вільний час намагається бути використаний понад раціонального. В позакласній роботі формуються і задовольняються різноманітні інтереси учнів. Вона має для цього великі можливості. В кожному класі є діти, що проявляють особливу схильність до окремих предметів, намагаються знати більше того, що передбачено програмою. Виховання інтересів учнів в процесі позакласної роботи пов'язане з рішенням важливого завдання – вибором школярами фаху і підготовкою їх до праці. Дослідження по даному питанню показують, що різноманітні види позакласних занять (читання художньої і науково-популярної літератури, гурткова робота тощо) є одним із основних джерел виникнення фахових інтересів і фахової свідомості школярів, які допомагають їм придбати деякі спеціальні знання, уміння, навички, перевірити свої сили в обраній області. Позакласна робота створює особливо сприятливі умови для накопичування досвіду колективного життя, дає простір для прояву самостійності, розвитку політичної і суспільної активності. Навчальна праця в силу її специфічності не може служити такою сприятливою основою згуртованості колективу, як трудова, суспільно-політична, ігрова діяльність, в яку учні включаються найбільш активно в позаурочний час. Тут діти вступають в багатосторонні взаємовідносини між собою. Таким чином, позакласна робота є основною сферою формування колективних відносин, виховання активних і свідомих учасників суспільного життя. Кожна школа визначає зміст своєї позакласної роботи з урахуванням існуючих можливостей і місцевих умов. Можна виділити декілька основних напрямків цієї діяльності: моральне, естетичне і фізичне виховання; науково-дослідна робота; заняття з праці, техніки; юнатська робота; позакласне читання. Всі напрямки цієї навчально-виховної роботи складають єдиний комплекс взаємопов'язаних сторін. У процесі цієї роботи підростаюче покоління треба знайомити з закономірностями розвитку природи, суспільства і людини, з основами суспільно-політичного життя, поширювати уявлення дітей про минуле, сучасне, майбутнє своєї країни, міста, села, про найкращих людей і про їх справи. Велике місце в позакласній роботі повинно займати моральне виховання підростаючого покоління, одне з головних завдань якого полягає в тому, щоб виробити у дітей свідоме відношення до суспільного обов'язку, зробити єдність слова і діла повсякденною нормою поведінки. У позаурочній виховній діяльності треба знайомити школярів з принципами і нормами моральності людини, формувати у них моральні переконання, почуття і досвід поведінки. Для цього під час позакласних занять треба проводити бесіди, лекції, диспути на теми моралі, наводити позитивні приклади з життя, творів мистецтва, а також уроки культури поведінки. Ми проаналізували позакласні міроприємства, які проводяться в школі: Додатки Б,В,Г. Висновки Однією з важливих проблем сучасності є проблема взаємодії людського суспільства і природного середовища. Сучасні масштаби екологічних змін створюють реальну загрозу життю людей. Основними чинниками, які зумовлюють актуальність проблеми екологічного виховання є порушення природного балансу, яке викликане діяльністю людини: забруднення атмосфери, ґрунту, води досягли критичного рівня як в Україні, так і всьому світі. Тому завданням екологічного виховання – сприяти накопиченню екологічних знань, виховувати любов до природи, прагнення берегти і примножувати її багатства, формувати вміння і навички діяльності людини в природі. Екологічне виховання передбачає уміння осмислювати екологічні явища, робити висновки про стан природи, розумно взаємодіяти з нею. В екологічному вихованні особливого значення набувають предмети природничо-географічного циклу. Біологія і географія розвивають світ рослин, тварин, середовище, що їх оточує. Математика, фізика, хімія дають комплекс політехнічних знань, наукові основи і принципи сучасного виробництва. Історія і правознавство указують на неприпустимість варварського ставлення до природи. Предмети естетичного циклу розвивають естетичну сутність природи, її неповторну красу і емоційний вплив на людину. Екологічне виховання здійснюється на всіх етапах шкільного навчання і виховання, на кожну з яких ставиться певна мета і завдання в залежності від вікових особливостей школярів. Важливу роль у формуванні екологічної свідомості відіграє залучення учнів до природоохоронної діяльності, яка пов’язана з туристично-краєзнавчою роботою з учнями. Результат екологічного виховання – сформована екологічна культура людини, що характеризується різнобічними, глибокими знаннями про навколишнє середовище і розумне ставлення до природи.
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
Толя | Дата: Суббота, 10.09.2011, 22:35 | Повідомлення # 16 |
0-20 сообщений
Група: Пользователи
Повідомлень: 7
Статус: Оффлайн
| Все що сказано вище, повністю схвалюю. Але хочу зробити наголос на застосуванні технологій в екологічній освіті. Зараз технології коштують більше ніж матеріальні ресурси.( приклад тому - Японія). Екотехнології - це робота на перспективу, це в першу чергу - винахідництво та конструювання.
|
|
| |
ПВП | Дата: Вторник, 18.10.2011, 16:20 | Повідомлення # 17 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| згоден з Вами на 100%. Але як кажуть не потрібно забувати і про духовне. Не всі в силу своїх природних даних можуть бути винахідниками та конструкторами, але всі можуть бути духовно та морально екологічно вихованими. Стосоно еко технологій. так тут у нас є тема "екологічна консультація" де ви б могли викласти свої пропозиції, а ми зі свого боку могли б їх підтримати та поширити в маси. Можливо є якісь розробки та пропозиції стосовно альтернативних джерел енергії які можна втілити у себе на дачі і зробити своїми руками. Буду дуже вдячний якщо ви з нами ними поділитесь
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
ПВП | Дата: Четверг, 26.09.2013, 11:10 | Повідомлення # 18 |
800-1200
Група: Керівник проекту
Повідомлень: 856
Статус: Оффлайн
| Ось власне про що я писав і мав на увазі.
«Екологічна криза закорінена у кризі духовності людини»
Очільники українських Церков звернулися до вірян та людей доброї волі з нагоди Дня молитви за збереження природного довкілля та всього створеного Богом світу.
Предстоятелі Церков нагадали, що цього дня християни різних конфесій у всьому світі дякують Богові за дари створіння, просять вибачення за шкоду, яку свідомо чи несвідомо завдають природі, та молять про захист і спасіння всього світу.
«Сучасна екологічна криза закорінена передусім у кризі екології людини, тобто її віри, духовності та моральності. Опанована духом егоїзму та споживацтва людина перетворюється з мудрого і відповідального домоуправителя створеного Богом світу на бездумного користувача та експлуататора, який загрожує всьому створінню, а рівно ж і руйнує передумови власного існування», - сказано у зверненні.
За словами релігійних провідників, подолати екологічну кризу можна через глибоке та цілісне навернення до Бога, свідченням якого має стати відповідальне ставлення до довкілля. «Ювілей 1025-річчя Хрещення Русі-України пропонує вірянам чудову нагоду усвідомити, що правдиве життя в Христі передбачає відповідальне ставлення до всього світу», - йдеться у документі.
«Віра без діл мертва», - зауважують автори звернення і закликають всіх віруючих людей до дієвої християнської любові, яка виражається в бережливому та відповідальному ставленні до створеного Богом світу.
«Також закликаємо тих, кому довірена влада та відповідальність за нашу країну, без зволікання зробити все, що необхідне для охорони та збереження її унікального природного світу і гарантування екологічної безпеки суспільства», - наголошується у зверненні, яке поширив Інститут Релігійної Свободи.
День Бога Творця християни різних конфесій у всьому світі відзначають 14 вересня. Цей день припадає на перший день Нового церковного року.
vprystupa@inko.lviv.ua
|
|
| |
|