Головна » 2012»Март»13 » Інформаційний простір повинен бути екологічним
Інформаційний простір повинен бути екологічним
21:15
Раніше портал
шкільної преси пропонував перегляд перших трьох частин відео-звіту виступу
керівника Всеукраїнського експерименту з впровадження медіа-освіти в учбовий
процес ЗНЗ України Любов Найдьонової на семінарі «Практична медіа-освіта»
(Дніпропетровськ, 24-25 лютого 2012 р.).
За словами
керівника медіа освітнього проекту «Вісник Мрії – новий формат» ЗНВК №19 Андрія
Єлькіна, процес підготовки відео-звітів продовжується, готуються чергові
фрагменти лекції заступника директора з наукової роботи Інституту соціальної та
політичної психології НАПН України, завідувачки лабораторії ПМКМ в Україні,
кандидата психологічних наук Любов Антонівни Найдьонової. Крім того, за час
проведення дводенного семінару видавництвом «Вісник Мрії» накопичені й інші
цікаві відеоматеріали, які мають велику цінність як для педагогів, які
визначились з пріоритетами медіа-напрямку у своєї професійної діяльності, так й
для всіх інших вчителів, яким терміново доведеться здійснювати перебудову
традиційних підходів до структурування навчального процесу з урахуванням нових
умов та чинників.
Пропонуємо до
перегляду четверту частину відео-звіту. Перший, другий та третій фрагменти
можна переглянути за адресою гіперпосилання.
В цій частині
Любов Найдьонова розповідає про можливості медіащодо психологічного заспокоєння дитини, як
направити її увагу у віртуальний світ, коли це є обґрунтованим педагогічним
прийомом. При цьому для медіа, - говоре лектор, - існує ефект звикання та
формування залежності. Тому слід долати негативні прояви – формувати вітчизняну
модель медіа-освіти, мінуючи залякування дітей, що можевіктимізувати їх. Не можнаформувати відчуття жертви та посилювати це
відчуття попередженнями про негативні впливи. У всьому світі в медіа-освіті
переходять від моделі «щеплення» до творчих моделей, коли дитина сама
навчається щось робити. Лише тоді вона по іншому вчиться сприймати медіа. Наприклад,
дитина може сама зробити якийсь маленький мультик, й вже такий учень буде інакше реагувати на ті зразки
мультиплікації, які пропонує сучасне телебачення та які змістовно можуть бути
наповнені агресивним та деструктивним з точки зору впливу на особистість дитини
контентом. Формується критичність, але не завдяки попередженням та заборонам, а
завдяки тому, що дитина сама створила медіа-продукт та побачила, як це вплинуло
на навколишній світ.
Любов Найдьонова
характеризує моделі медіа-освіти, що існували у минулому, існують в різних
(європейських, американських та інших) соціокультурних традиціях та які
інтегровані у національну модель, головною ідеєю якої визнається розвиток
критичного мислення.