http://www.carfree.org.ua/ Щоразу заводячи двигун автомобіля, ви прискорюєте зміни клімату - адже СО2 переважає серед інших парникових газів, що посилюють здатність атмосфери утримувати тепло. Наслідки глобальної зміни клімату добре помітні вже зараз: тануть льодовики, піднімається рівень Світового океану, гинуть коралові рифи, океанські течії змінюють свій напрямок. Голодують білі ведмеді - крига, на якій вони полюють, з'являється на місяць пізніше і тане раніше, ніж півстоліття тому. Стійкі до холоду тварини витісняються більш теплолюбними, як це відбувається з пінгвінами Аделі - їхня кількість протягом останніх 30 років зменшилась на 66%. Але за браком інформації далеко не всі усвідомлюють взаємозв'язок і не готові поступитися власним комфортом заради покращення ситуації на планеті. Саме задля того, щоб звернути увагу на проблему, поширити інформацію, а врешті не дати здійснитися песимістичним прогнозам вчених 22 вересня у всьому світі відзначається День без авто.
Вперше подібна акція відбулася 1998 року в Парижі. Хоча для приватного транспорту були закриті лише старі квартали міста, вміст СО2 в паризькому повітрі в цей день зменшився на 15%. Наразі на цей день влада французької столиці на тільки перекриває центр міста, а й надає можливість безкоштовно залишити автомобіль на стоянці у передмісті і скористатися велосипедом, який надають також безкоштовно. Протягом 10 років до Дня без авто долучилися понад 1300 європейських міст та міста інших континентів.
Чехія, Прага.
Цього року Київ теж долучиться до загальносвітового руху. Учасники акції закликатимуть киян 22 вересня відмовитись від автомобіля і вирушити на роботу пішки, на велосипедах чи принаймні, громадським транспортом.
Литва, Вільнюс.
Бельгія, Брюсель. Щоб якнайширше проанонсувати День без авто, на 21 вересня заплановано декілька подій: •змагання з фігурного водіння велосипеда - виставка оригінальних та ексклюзивних велосипедів і веломобілів, •велосипедно-ролерський пробіг "Київ - місто-парк, а не паркінг" довжиною 15 км, •концерт на підтримку акції на відкритій сцені у Маріїнському парку столиці Чимало відомих українських музикантів, для яких важливе майбутнє українських міст, готові підтримати акцію, ще раз нагадавши зі сцени про події в місті та акцентуючи на тому, що їх можливо й необхідно вирішувати. та ін. Таким чином учасники акції привернуть увагу не лише киян, а й міської влади до проблем, що існують як глобально в усьому світі, так і в Києві зокрема. Адже досить важко бути екологічно свідомим в місті, де не вистачає велодоріжок з вело стоянками... Учасники акції вимагатимуть від київської влади дбайливого ставлення до пішоходів та велосипедистів. На 21 вересня заплановано також прес-конференцію за участю екологів, представників КМДА та Мінприроди, на якій детальніше будуть висвітлені проблеми, пов'язані з використанням альтернативних, екологічних видів транспорту, зокрема в Києві. Про точний час і місце проведення прес-конференції буде повідомлено незабаром.
Долучитися до акцій напередодні Дня без авто може кожен. Якщо є ідеї щодо програми - пропонуйте. Якщо є велосипеди, ролики, бажання прогулятися пішки вулицями міста приєднуйтеся до пробігу "Київ - місто-парк, а не паркінг" (можна долучатися на окремих ділянках).
ПЛАН ЗАХОДІВ (попередній)
21 вересня •15:00 - Старт велопробігу від Арки дружби народів •16:30 - Фініш велопробігу. Відкриті змагання з фігурного водіння велосипеда (Маріїнський парк, біля Ракушки) •16:30 - Байкшоу - виставка оригінальних велосипедів (Маріїнський парк, біля Ракушки) •17:00 - прес-конференція з приводу Дня без авто •18:00 - концерт молодих та провідних українських музичних гуртів у підтримку Дня без авто. 22 вересня •09:30 акція "Транспортні змагання": учасники перегонів - автомобіліст, велосипедист і пасажир громадського транспорту одночасно виїжджають зі "спального" району в центр міста. Хто швидше? Перелік доповнюється.
http://www.carfree.org.ua/index.php?q=den ДЕНЬ БЕЗ АВТО В ІНШИХ МІСТАХ У Санкт-Петербурзі громадський транспорт намагаються популяризувати за допомогою акції «Бегущий Город» — учасникам пропонують позмагатися в знанні міста, пересуваючись ним на громадському транспорті або велосипедах. Це щорічна загальноміська акція, вперше проведена у 2000 році. Аналогічні акції проводяться і в інших містах Росії, зокрема, гра «Транспортація» в Москві та Нижньому Новгороді. Проте мерія Москви минулого року відмовилась від офіційної пропозиції російського відділення Greenpeace про організацію Дня без авто в столиці Росії. У Брюсселі День без автомобіля проводиться з 2008 року двічі на рік — у травні та вересні. Весняна акція приурочена до Дня мам та свята ірисів — символу Брюсселя. В ці дні рух автомашин в центрі перекритий з 9:00 до 19:00. Більшість брюссельців сприймають День без авто як свято і з задоволенням пересуваються пішки, на велосипедах або роликових ковзанах. Вже другий рік у бельгійській столиці проводиться акція «Веломісто» — міністри брюссельського уряду вирушають на роботу на велосипедах.
В Сеулі День без авто проводиться вже вдруге. Крім обмеження автомобільного руху, влада надає можливість в цей день користуватись громадським транспортом безкоштовно.
В Китаї водії, навпаки, проігнорували оголошений владою День без авто. В той же час організація дорожнього руху і загазованість повітря були основними претензіями Міжнародного олімпійського комітету до столиці Китаю.
Білорусь цьогоріч вперше долучається до проведення Дня без авто. Його ініціює Міністерство транспорту та комунікацій, представники якого вважають доцільним проведення такого дня в усіх значних містах країни.
Традиції використання автомобілів змінюють не лише в День без авто. У США кількість жителів великих міст, що користуються громадським транспортом, збільшилась на 20 відсотків, адже користуватись власним автомобілем дорожче в 12,5 разів. Через те, що бензин дуже дорогий, набагато менше їздити на власних авто стали також жителі «одноповерхової» Америки також стали. Американці переходять на економніші моделі авто, і машини-гібриди, які мають електро-бензиновий двигун сьогодні користуються там шаленою популярністю. На жаль, це не вирішуює проблеми з вантажним транспортом.
У французькому Страсбурзі створено потужну мережу велодоріжок з відповідною інфраструктурою — велостоянками, недорогими пунктами прокату тощо. Приклад пересічним громадянам подають муніципальні чиновники, які їздять на роботу на велосипеді.
Нідерланди — єдина в світі країна, в якій велосипедів більше, ніж жителів: на 16 млн голландців їх припадає 17 млн. Третина населення країни користується велосипедом щодня. Щоб ті, хто прибув на роботу таким чином, могли побувати в душі та переодягнутись, в останні роки багато закладів було обладнано душовими кабінками, фенами та роздягальнями. Лише в Амстердамі на розвиток велосипедного транспорту щорічно виділяється 30 млн. доларів. Велодоріжки є не лише в містах — вони продовжуються і поза ними, їх загальна довжина їх складає 17 тис. км, тоді як автодоріг — 2200 км.
В Боготі, столиці Колумбії, питання громадського транспорту вирішили глобально — для муніципального транспорту на дорогах виділено окремі смуги. Він ходить дуже часто, і тому потреба користуватися власним авто у багатьох міських жителів просто зникла. Крім того, це вирішило проблему корків на дорогах. До речі, в Колумбії день без авто відмічають у перший четвер лютого: в цей день, наприклад, жителям Боготи взагалі заборонено користуватися автомобілем з 6:30 до 7:30, а на порушників чекає штраф.
--------------------------------------------------------------------------------
Платний в’їзд в центр столиці – чи вирішить це проблеми або короткий екскурс по світових ініціативах в боротьбі з заторами Києву, як світовій столиці не чужі проблеми інших міст, найбільш болючою серед них є проблема заторів. Можна перелічити багато різних причин цієї проблеми: незручність радіальної системи забудови міста, високі ціни на нерухомість, які змушують людей купувати машини і що найважливіше – ріст доходів). Як саме боротися з заторами? Рішень цьому було багато, проте одним з найефективніших є введення плати за вїзд в центральну частину міста. Цю ідею втілив в життя колишній мер Лондона Кен Лівінгстон. Схема «проти заторного» транспортного збору була запроваджена 17 лютого 2003 року та діяла в межах центральної частини столиці Великобританії. На початку плата становила 5 фунтів, та згодом була збільшена до 8 фунтів (близько 18 долл. США). Метою збору було знеохочення використання приватних авто, зменшення заторів на дорогах, та отримання додаткових інвестицій у громадський транспорт. Вона розповсюджувалася на всі авто які в’їжджали в наперед визначену зону, яка згодом була розширена. Збір передбачав гнучку систему оцінювання суми збору залежно від години в’їзду, виду транспорту, місця реєстрації власника та схеми оплати послуг. Незважаючи на суперечливі дані про рівні транспортних потоків, рівні активності підприємницької діяльності, та місцеве навколишнє середовище, схема, з невеликими змінами діє і до нині. Декілька великих міст з усього світу використали схему, запроваджену в Лондоні, в якості можливої моделі запровадження власних схем. Згодом, по результатах впровадження було зроблено висновки що завдяки нововведенню кількість автомобілів в центральній зоні зменшилась на 60 000 у порівнянні із попереднім роком, що становить зменшення кількості машин (на які не поширюються винятки) на 30%. Приблизно 50–60% цього зменшення приписується переходом на громадський транспорт, 20–30% на уникнення шляхів через зону, і решта через збільшення спільного користування авто, зменшенням кількості поїздок, збільшення кількості поїздок поза годинами роботи зони, збільшення кількості мотоциклів та велосипедів. Було встановлено, що тривалість поїздок скоротилась на 15%. Коливання тривалості поїздок одним і тим шляхом також зменшилась. Згодом у звітах датованих жовтнем 2004 року стверджувалось, що із 13 показників для транспорту в Лондоні до 2010, досягнуто буде лише 7. Зокрема, стверджувалось, що не буде досягнуто значень показника зменшення заторів в Великому Лондоні. В 2006, в останній доповіді TfL, стверджувалось, що кількість заторів та затримок транспорту зменшилась на 26% у порівнянні із періодом до запровадження збору. Також зазначалось, що збір не має жодного впливу на безпечність на дорогах — тривала повільна тенденція до зменшення аварій.[17] Для порівняння, під час експериментального запровадження антизаторного збору в Стокгольмі, спостерігалось зменшення заторів на 25%. Проте спостереження організації «Transport for London» показали зменшення рівня забруднення повітря в платній зоні та в межах границі Іннер Рінг Роад. Вміст Оксид азоту (NOx) зменшився на 13.4% починаючи з 2002 & 2003 разом з зменшенням оксиду вуглецю (CO2) та твердих часток (PM10).
Столиці та великі міста інших світових держав не відстають в ініціативах звільнення вулиць від надлишкового транспорту. Так скажімо французи скрупульозно підійшли до руху вантажного транспорту своїми територіями. Вони розписали конкретні графіки й маршрути навіть магістральними дорогами. А стосовно столиці, то її габаритному транспорту рекомендують об’їжджати двома кільцевими дорогами. У самому Парижі вантажівкам заборонено рухатися по смугах для громадського транспорту взагалі і по головних дорогах — з 7.30—9.30 та з 16.30—19.30. Французи переймаються не так вагою, як габаритністю транспорту. Відтак для машин, площа дна яких перевищує 24 кв. м, рух вулицями міста заборонено з 7.30 до 19.30. Такі обмеження діють уже кілька років.
У Німеччині взагалі вантажівки не хочуть бачити не лише у столиці. Автомобілі з високим рівнем викидів, окрім Берліна, не впускають ще й до Ганновера та Кельна. Аби проїхати цими містами, під лобове скло слід помістити спеціальну наклейку. Для вантажівок таких “папірців” не видають. Порушників карають штрафом у 40 євро та заносять в центральну картотеку Федерального автодорожнього відомства. З 1 квітня обмеження на в’їзд вантажного транспорту запровадили в столиці Росії. Мер Москви Юрій Лужков підписав розпорядження про заборону в’їзду в межі третього транспортного кільця і в центр міста автомобілям, що не відповідають нормам “Євро-2”. Тепер водії мають пред’явити документ про екологічну нешкідливість транспортного засобу.
Нью-Йорк відомий квадратним плануванням, при якому у водія завжди є можливість об'їхати пробку по паралельній вулиці. Крім того, тут швидко зрозуміли, що просте розширення вулиць - безглузда витрата часу і грошей. Із безглуздою ідеєю покінчено, а замість неї над дорогами почали прокладати транзитні магістралі, що дозволяють швидко залишити місто. Поділ руху на місцеве і транзитне значно розвантажило вулиці, і навіть якщо Нью-Йорк ніколи повністю не позбавится пробок, місту була надана максимальна допомога. У Вашингтоні прийшли до простої ідеї: одна або декілька смуг посередині дороги змінюють свій напрямок в залежності від завантаженості. Так, на початку дня дорога розширюється в напрямку центру, а ввечері - вже в протилежний бік. Реверсивні смуги позначають спеціальною розміткою, а над ними вивішують світлофори, що дозволяють або забороняють в'їзд на смугу. Як альтернативу використовують бар'єри, які змінює дорожня служба. Крім того, у годину-пік змінюються деякі правила руху, наприклад, забороняється поворот наліво. З часом подібне регулювання руху розповсюдилося по всій Північній Америці.
У японській столиці немає чіткого планування, вулиці вигинаються під немислимими кутами, а хмарочоси височать деколи в найнесподіваніших місцях. Вже у вісімдесятих роках минулого сторіччя токійський рух безнадійно завмер. Нічого надприродного японці не придумали - вони почали методично будувати дороги, потім - розв'язки. Коли на землі місця не залишилося, дороги почали проходити безпосередньо у повітрі, на другому поверсі. Зараз територію центру Токіо дороги покривають деколи в п'ять шарів. Видовище незабутнє.
На жаль, боротьба з дорожніми заторами часто ототожнюється із боротьбою з автомобілістами, часто приймаючи найнесподіваніші форми. Так, у Римі існує декілька крупних зон з обмеженням доступу. Наприклад, безперешкодно потрапити до центру на машині можуть тільки жителі центру. Ті ж, кому в'їзд потрібний за родом діяльності або з інших причин, повинні довести необхідність своєї присутності, пред'явити відповідні документи і заплатити від 50 до 600 євро. Навіть лікарі та інші службовці, що працюють у центрі, не звільняються від цієї процедури. Спосіб боротьби з пробками, прийнятий у Сінгапурі, вважається найефективнішим, але в той же час цей позитивний досвід ніхто не має наміру повторювати. Стратегія нехитра: по-перше, максимально обмежити число автомобілів, що продаються, по-друге, в десятки разів підняти на них ціни. Спершу жителі Сінгапуру за пристойну суму купують (намагаються купити) квоту на використання авто. Число квот, як і число автомобілів, суворо обмежене. Потім майбутній автомобіліст оплачує ввізне мито, яке складає 41% від вартості. Страшно? Тоді увага: збір за першу постановку на облік автомобіля, незалежно від його віку і походження, складає 140% від вартості. Після цього накручені до небес дорожні податки, платні дороги і значні штрафи здадуться вам дрібницею. Результат очевидний - в Сінгапурі пробок немає.
У середині минулого століття в Швейцарії з’явилася система, при якій парк автомобілів знаходиться в сумісному користуванні відразу декількох водіїв. Навіщо кожному по машині, якщо одному вона потрібна тільки для того, щоб дістатися до роботи, інший має намір їздити протягом дня, а третьому вона необхідна виключно на вихідних? Автомобілем при цьому розпоряджається приватний або державний власник, який складає графік користування і обслуговує машину. Завдяки цьому знижується кількість автомобілів, зокрема, марно припаркованих на вулицях. Цей сервіс найбільш популярний серед молоді, якій невигідно утримувати власний автомобіль і в той же час нескладно у разі чого обійтися без нього. Зараз сумісне користування автомобілем поширене більш, ніж в 600 містах світу.
В міській адміністрації нашої столиці розмірковують також, чи не запровадити платний в’їзд до центру міста за прикладом Лондона. Водії побоюються, що у одному з найдорожчих міст світу ця плата теж буде високою. Однією з ключових ініціатив мерії у цьому плані можна вважати програму «До європейського Києва - на європейському транспорті». Згідно проекту, до 2011-го року в столиці буде проведений комплекс заходів щодо реконструкції існуючих розв'язок, будівництва нових доріг і мостів, а також розвитку наземного транспорту. У КМДА стверджують, що з проблемою фінансування проектів затримки не буде: при нинішньому бюджеті (майже 15 млрд. гривень, удвічі більше торішнього) місто може собі це дозволити. В межах вищеназваного терміну планується побудувати і реконструювати 77 об'єктів вулично-дорожньої мережі. Одним із найбільш масштабних проектів стане Подільсько-Воськресенський міст. Його пропускна спроможність - близько 60 тисяч авто на добу. Очікується реконструкція мосту Патона, одного з найбільш аварійних і «заторних» в столиці. Його розширять до восьми смуг, які забезпечать проїзд більше 5 тисяч машин на годину. Щоб вирішити проблему нестачі місця міська влада планує додати до вже існуючих 300 тисяч паркувальних місць, наземні і підземні паркінги, а також майданчики для стоянок. Справа це, безумовно, важлива, тільки ось чи по кишені будуть паркувальні послуги такого роду рядовому автолюбителеві? Ну, а «незговірливих» власників чекає вже знайома практика евакуації, відмовлятися від якої в мерії не збираються. Тим паче, що вона вписується у вибрану владою транспортну стратегію - всіляко нівелювати присутність «приватного» автомобіліста, одночасно створюючи «оазис» для комунального транспорту.
За матеріалами інтернет-видань.
--------------------------------------------------------------------------------
С 16 по 22 сентября 2008 года многие европейские города присоединятся к кампании Европейская Неделя Мобильности (The European Mobility Week). Европейская Неделя Мобильности - это официальная общеевропейская кампания, которая поддерживается Директоратом ЕС по окружающей среде.
Основная ее цель это содействовать развитию широких дебатов о необходимости пересмотреть существующее отношение к транспорту и в частности к использованию частных автомобилей. Как обычно, кульминацией Европейской Недели Мобильности станет День без машин - 22 сентября. В этом году активное участие в Европейской Неделе Мобильности примут около двух тысячи городов в различных европейских странах.
Сегодня в Европе, как и во многих городах мира, растет спрос на энергетические источники и наша зависимость от ископаемого топлива, увеличивается количество автомобилей. Все это становится основной причиной загрязнения атмосферы, что в свою очередь приводит к серьезным проблемам, связанными со здоровьем людей. Именно поэтому ключевая тема Европейской Недели мобильности в этом году <Чистый воздух для всех!>.
В этом году, власти городов, которые выразили желание присоединиться к этой замечательной инициативе, должны более активно работать и предпринимать все необходимые меры, чтобы улучшить ситуацию с общественным транспортом, уменьшить количество частных автомобилей, создать и расширить пешеходные зоны и велосипедную инфраструктуру.
Европейская Неделя Мобильности представляет собой уникальную возможность для организации и проведения различных мероприятий, посвященных проблеме чистого воздуха. Например, в Загребе (Хорватия), пройдет образовательный день <транспорт и окружающая среда>, в рамках которого для всех желающих горожан будут организованы около 17 выставок. В Лондоне (Великобритания), власти намериваются перекрыть вечно забитую автомобилями дорогу в одном из районов города. Теперь здесь можно будет прогуляться без риска для жизни и здоровья. А в Рейкьявике (Исландия) будет организована большая выставка, приуроченная к теме <Транспорт и чистый воздух>.
Мы призываем всех - и простых горожан и местные власти - предпринять все возможные усилия, чтобы способствовать развитию экологически дружелюбного транспорта и сделать воздух в наших городах чище. Узнай больше: http://www.mobilityweek.eu
Ваше участие Каждое 22 сентября (официально с 2000 года) мир отмечает День без Машин! Этот год не является исключением. Оставьте хотя бы на день свою железную игрушку дома! Выйдите на улицу, подышите воздухом, пообщайтесь с людьми! Отдохните!
В этом году 22 сентября будут отмечать в 2000 городах в 40 странах мира. Здесь будут организованы фестивали, демонстрации велосипедистов, уличные представления, семинары и конференции - все для того, чтобы показать всем, что жизнь в городе возможна и без постоянного использования автомобилей.
Во многих городах на время для автомобилей будут перекрыты улицы - на них будут организованы театральные представления, детские игры и конкурсы, вечеринки, разместятся уличные кафе и рестораны. Горожане смогут насладиться общением в новом более экологически дружелюбном и социально безопасном городе.
Вы тоже можете организовать в своем городе или районе различные мероприятия, посвященные Всемирному Дню Без машин - велосипедные ралли, завтраки в центре дорог, уличные представления; а также требовать от местных властей строительства велосипедных дорожек, лежачих полицейских (асфальтовые гребни), особенно в местах большого скопления людей, более жесткого контроля за экологическими стандартами автомобилей, развития общественного транспорта и т.д.
Экологическая организация <Маленькая Земля>, Тимур Идрисов (forearth (at) yandex.ru), 12 сентября 2008 г.
Источник: Рассылка Союза "За химическую безопасность"
http://h.ua/story/134563/
22 вересня - День без автомобіля 22 вересня в багатьох країнах світу відзначається Міжнародний день без автомобілей. В цей день в ім’я довкілля та здоров’я, люди пересядуть на громадський транспорт, велосипеди чи стануть пішоходами. Велика кількість експертів вважають,що саме збільшення кількості вуглецю в атмосфері рано чи піздно стане причиною глобальної зміни климату Земли.
Щоразу заводячи двигун автомобіля, ми прискорюємо зміни клімату - адже СО2 переважає серед інших парникових газів, що посилюють здатність атмосфери утримувати тепло. Вже сьогодні добре помітні наслідки глобальної зміни клімату: тануть льодовики, піднімається рівень Світового океану, океанські течії змінюють свій напрямок. Страждають тварини. Наприклад, гинуть білі ведмеді - крига, на якій вони полюють, з’являється на місяць пізніше і тане раніше, ніж півстоліття тому.
Здається, що такі глобальні явища повинні бути предметом уваги урядів і всесвітніх організацій. Але сьогодні мова йде про участь кожної людини і прості дії людей.
Наприклад, відмовтесь від авто тоді, коли це можливо.
Коли у Франціїї в 1998 році вперше був проведений день без автомобіля, результатаи для столиці були вражаючі. Вміст СО2 в паризькому повітрі в цей день зменшився на 15%.
22 вересня пять років тому в міжнародній акції "День без автомобіля" взяли участь 1353 міст в 37 європейских країнах .
З 16 вересня цього року розпочався тиждень «Свіже повітря для всіх». Мета тижня – звернути увагу на моживість пересуватись, не шкодячі докіллю, зменшити використання особистого транспорту, підвищити свідомість учасників дорожнього руху для створення сприятливого та безпечного навколишнього середовища .
Всі ці дії та їхні наслідки можливі в разі саме свідомого ставлення людей до довкілля, піклування про наслідки таких звичних дій, як поїздка автомобулем на роботу, залишена лампочка, що даремно освітлює пусте приміщення чи викидання сміття на узбіччя.
За браком інформації далеко не всі усвідомлюють небезпеку і не готові поступитися власним комфортом заради покращення ситуації на планеті.
Змінити ставлення та надати допомогу у виборі екологічного стилю життя потрібно і можливо. Необхідна системна та постійна робота по ліквідації необізнаності і наданні впевненості, що твої прості дії можуть зберегти простір для існування прийдешнім поколінням. Така робота має бути і інформаційною, але ще більше – освітньою. Змалечку.
Як приклад, навчальний курс «Уроки для стійкого розвитку» в 7 класі в темі «Енергія» пояснює учням , що нафта є невідновлюваним ресурсам: якщо вона вже використана, то це – назавжди. В глобальному масштабі спалювання палива призводить до збільшення вмісту вуглекислого газу, що, в свою чергу, сприяє зміні клімату на нашій планеті.
Можливо, вже час для нас навчитися використовувати розумно наше дорогоцінне пальне і більше дбати про навколишнє середовище?
Підручник пропонує подумати і зробити певні дії, щоб заощадити гроші, допомогти природі та зберегти ресурси, які наша планета створювала мільйони років.
Це виглядає таким чином:
ЧОМУ ДІЯТИ
Для подорожей, де твоєї власної енергії не зовсім достатньо, порівняй види транспорту: автобуси менш забруднюючі, ніж машини та поїзди; трамваї і тролейбуси – кращі, ніж дизельні автобуси.
ЯК ДІЯТИ
- Зроби список маршрутів, якими Ти можеш подорожувати до школи або поза школою.
- З’ясуй, чи твоя подорож здійснюється менш забруднюючим довкілля видом транспорту, перевір розклади та ціну.
- Пам’ятай про це, коли плануєш свої нові подорожі.
- Обговори з іншими домашніми, чи ще хтось хоче взяти участь в цьому разом з тобою.
ЩО ПОТРІБНО
Папір і ручка, розклад громадського транспорту.
СКІЛЬКИ ЧАСУ ЗНАДОБИТЬСЯ
Зібрати розклади і зробити план.
ЯКІ РЕСУРСИ ТИ ЕКОНОМИШ
Ти покращуєш якість повітря, економиш пальне чи електрику і робиш Світ кращим для кожного!
Можливо, що виховання з шкільних років прагнення кожний крок звіряти (може вже й підсвідомо) з необхідністю залишити чистого повітря, води та природних ресурсів наступним поколінням, і дасть змогу вижити людству, жити без збільшення екологічних проблем.
Можливо, якщо курс «Уроки для стійкого розвитку» стане поширеним у багатьох школах України, День без автомобіля стане звичним, масовим і українці почнуть відчувати необхідність приєднатися до міліонів тих, хто користується велосипедом чи громадським транспортом замість автомобіля.
Всього ж про "День без автомобіля" оголошено в тисячах міст світу, так що біля 100 міліонів людей залишать свої машини "на приколі" і скористаються велосипедом чи на один день перетворяться на пішоходів.
|