Сьогодні, 3.04.2018, в Запорізькому НВК №19 (Військбуд, 13) для учнів 5-10 класів відбувся черговий майстер-клас медіаосвітнього проекту «Вісник Мрії – Новий Формат» від Андрія Єлькіна.
Представники редколегій Шкільного медіахолдингу знайомилися з особливостями створення цифрових екологічних плакатів задля участі у загальношкільній інформаційно-просвітницькій кампанії «Збережемо ресурси для себе та наступних поколінь».
Кампанія має конкурсний формат та проводиться в рамках Екологічного Марафону «Планета Земля - територія Мрії» з 2 по 16 квітня 2018.
В ході майстер-класу учні дізналися про вимоги до статичної соціальної (екологічної) реклами, про те, як побудувати концепцію проекту, які чинники потрібно враховувати, щоб плакат зміг захопити увагу цільової аудиторії. Розбиралися з поняттями «естетика зображення», «кольорові рішення», «презентація проблеми», «авторське право та запозичення», «психологічні впливи візуальних текстів», розглядали зразки плакатів, порівнювали їх з точки зору критеріїв, за якими експертна рада буде оцінювати творчі роботи, працюючи з комп’ютерними програмами, створювали пробний плакат.
Виявилось, що екологічний плакат – це яскраве зображення, що супроводжується коротким текстом (лозунгом, слоганом), який понукає до дії. Він завжди зроблений в агітаційних або просвітницьких цілях та пропагує базові екологічні цінності. В ньому відображені значущі екологічні проблеми, загрози для природи і навколишнього природного середовища, які пов'язані з антропогенним впливом (наприклад, з господарською діяльністю людини).
Учасники звернули увагу на важливість однозначного тлумачення створеного образу: всі шуми і сторонні смисли, що заважають сприйняттю основної думки, ідеї плаката, повинні бути відкинуті.
Дизайнер повинен орієнтуватися на сучасні вимоги в області візуального сприйняття графічних об'єктів, вміло використовувати весь арсенал композиційних і креативних засобів для створення незабутнього і лаконічного плаката, - підкреслив Андрій Єлькін.
За його словами, специфіка художньої мови плаката визначається тим, що: він повинен привертати увагу, відразу кидатися в очі. Узагальненість форм сприяє миттєвому запам'ятовуванню. Автори повинні відводити велику роль силуету, підбору яскравої кольорової плямі, узгодженості всіх елементів композиції, вибору вдалого шрифту.
В ході майстер-класу було зазначено, що тематичне спрямування конкурсу - ресурсозбереження в побуті, в школі, в повсякденному житті. Під ресурсами, які вимагають заощадження, розуміються: вода, електроенергія, побутовий газ, відходи (пластик, папір, харчові, електронні відходи) тощо.
Учні дізналися, що важливою частиною інформаційно-просвітницької кампанії також є процес поширення плакату серед мешканців мікрорайону навчального закладу. Тому учасники обов’язково повинні тиражувати плакат у можливій для них кількості примірників (А4) і поширювати в мікрорайоні «Військбуд», «Леваневського» або в інших районах міста Запоріжжя.
Крім того, умови конкурсу передбачають створення на Порталі шкільної преси новинного матеріалу про поширення плакату. У новинному повідомленні повинні бути фотографії або відео з фіксацією події інформаційно-просвітницької акції.
Нагадуємо, для участі в конкурсному проекті учасники повинні до 16 квітня 2018 подати наступні авторські продукти:
- На адресу vestnikm@gmail.com - плакат, виконаний в електронному вигляді з використанням будь-яких комп'ютерних програм . На плакаті маленькими літерами вказується назва редколегії , назва школи, кількість примірників.
- Новина на Порталі шкільної преси Запорізького НВК №19 про поширення авторського плакату.
Журі оцінює участь редколегій в Конкурсі за наступними критеріями:
- плакат (оригінальність ідеї, дотримання стандартів, новизна, естетика);
- тираж і поширення (кількість примірників, охоплений мікрорайон);
- новина про подію (текст, фотографії, телесюжет - якщо є).
Підсумки конкурсу підводяться 16 квітня 2018 року.
|