Каталог статей
Меню сайту
Нові коментарі
Авторизация

Друзі сайту

Оновлення форуму
  • Закарпатська область (3)
  • Дом для Ваших родных (0)
  • Конференції, зїзди, семінари (38)
  • Наші печатні видання (15)
  • Релігії світу та екологічне виховання молоді (58)
  • Работа в интернете (1)
  • Здоров'я спини (0)
  • літературний журнал "Дніпро" (1)
  • Ділимось поезією. (2)
  • Росла собі ялиночка (5)
  • Категорії розділу
    Статті "Белих ворон" [1]
    Статті "Легіонів Землі" [42]
    Статті "Республіки Мрії" [43]
    Статті Клубу "ЕКОС" [0]
    Статті "Романтиків" [0]
    Статті "Хортицького форуму" [3]
    Статті Зеленої Країни" [26]
    Проекты Луганска [0]
    Актуальна проблематика [18]
    Статті лідерів дитячих, юнацьких та молодіжних екологічних організацій
    Інші статті [1]
    Матеріали семінарів "Екоосвіта для ЗР" [38]
    Хмара тегів
    Вестник Мечты ЗРЗ ПИТАНИЕ МАМА-86-Запорожье здоровье Вісник Мрії ВМ-НФ електронні відходи Мама-86 Республіка Мрія Мама-86-Запоріжжя живи органично Запорожье Экомарафон екомарафон Республика Мечта Запоріжжя конкурс екоосвіта Живи органічно
    Пошук
    Статистика



    mail.ru

    Сегодня работали на сайте:

    Сейчас на сайте

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0

    Вітаю Вас, Гость · RSS 22.12.2024, 10:52

    Головна » Статті » Статті Зеленої Країни" [ Додати статтю ]

    22 березня - День Води
                           Живи, вода – одвічне джерело життя

    Борисова Людмила Вікторівна

    Вчитель ЗОШ № 58, місто Горлівка, Донецька обл..

     Мета : розширити уявлення учнів про значення води в природі; формувати   екологічну компетентність дітей та інтерес до екологічних знань;
    ознайомити з проблемами ресурсозбереження рідного краю;
    розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в   природі, спостережливість, логічне мислення; виховувати розуміння   бережного відношення до водних багатств, шанобливе і дбайливе   ставлення до природи.

     Зміст   заняття

    І. Організаційний момент.

    Привітання з природою і людьми.

    Доброго ранку, ласкаве сонечко!
    Доброго ранку, чиста водице!
    Доброго ранку, життєдайне повітря!
    Доброго ранку, люди!

    ІІ. Робота за темою.

        1. Мотивація навчальної діяльності. 

            Загадковий калейдоскоп.

    - Діти, ми щойно привіталися з природою і людьми. До якої природи належать поняття, до яких ми зверталися: сонечко, водиця, повітря?

    - А тепер розгадайте наступні загадки. Будьте дуже уважними, після загадок будуть цікаві завдання.

    Мене частенько кличуть люди,
    А як прийду - ховатись будуть. (Дощ)
    Між берегів текла, текла,
    Мороз зміцнів – під скло лягла. (Річка)
    Я вода і на воді плаваю. (Лід)
    Розсипався горіх на сто доріг,
    Та ніхто його не збирає. (Град)
    Пухнаста вата летить крилата,
    Чим вата нижче, тим дощик ближче. (Хмара)
    Що росте догори коренем? (Бурулька)
    У нас взимку білим цвітом
    Сад розцвів, неначе літом. (Іній)
    Вдень по небі гуляє,
    А ввечері на землю сідає. (Хмара і туман)
    - А тепер розгадайте ребус. (Вода)
    - Про що ж усі ці загадки? Назвіть одним словом.
    Як ви вважаєте, чому так багато загадок присвячено воді?

        2. Повідомлення теми і мети заняття.

    - Поміркуйте, про що саме буде йти мова на сьогоднішньому занятті й спробуйте точніше визначити його тему.

    - Так, сьогодні ми докладніше поговоримо про таку звичайну для нас і таку незвичну воду. Адже вода в природі є безцінним скарбом наряду з повітрям, землею та сонцем. І яка б не трапилась біда на планеті Земля, якщо вони збережені – все відроджується знову.

         3. Актуалізація опорних знань учнів.

    - Подивіться на глобус і скажіть, чого більше на нашій планеті – суші чи води?
    - Так, 71 % земної кулі – це вода.
    - В якому стані може перебувати вода в природі?
     (Твердому, рідкому, газоподібному)
    - Які властивості води-рідини ви можете назвати?
     (Не має власної форми, текуча, прозора, безбарвна, не має запаху)

         4. Гра «Крапелька».

    - Пригадаймо, де в своєму житті ми зустрічаємо воду?

     (Діти записують відповіді на попереднє питання на крапельках і прикріплюють їх на плакат, в центрі якого записано «ВОДА»)

    Відповіді: море, річка, океан, струмок, ставок, джерельце, криниця, озеро, сльоза, хмара, туман, іній, гейзер, болото, водоспад, айсберг, льодовик, роса, град, бурулька, сніжинка…

    - А хто з вас знає, що становить найбільший відсоток людського організму?

    - Так, тіло людини приблизно на 70 % складається з води.

    - Які з цих понять є в рідкому, які в твердому, а які в газоподібному стані?

         5. Бліц-опитування. Технологія «Мікрофон».

    - Діти, чи зможемо ми обійтися без води у побуті?

    Відповіді: вода потрібна для приготування їжі, для підтримання гігієни, для пиття, для відпочинку на природі, для ковзанки, гри в сніжки.

         6. Робота в парах.

    - Уявіть собі, що один у вашій парі – Вода. Щоб ви запитали в неї, якби вона була живою істотою і зустрілася вам. Обговоріть своє питання і можливу відповідь Води.

    Запитання учнів Воді: Яка допомога вам потрібна? Що ви любите? Який колір вам приємний? З ким би ви хотіли дружити?

    Відповіді: Вода хоче бути чистою. Вона любить шепіт голубих хвиль. Любить дружити з рибами, що живуть у прозорій воді й рибалками, які шанують воду і все, що в ній живе.

    - Як ви вважаєте, чого не може зрозуміти Вода?

    Відповідь: Вода не розуміє, чому людина забруднює те, що вона споживає. Чому люди недостатньо економно використовують водні запаси?

        7. Повідомлення творчої групи учнів.

    - Дійсно, не завжди людина належно цінує воду, хоча її життя без води неможливе. Прослухайте повідомлення моїх помічників і гарненько вдумайтеся.

    1учень: Без води людина може прожити не більше 5 днів, на день нам необхідно випивати два з половиною літри чистої води. Три чверті населення планети відчувають гостру нестачу чистої води, а шоста частина людства зовсім не має доступу до питної води.

    2 учень: Кожні вісім секунд від хвороб, пов’язаних з водою гине дитина, а в результаті використання недоброякісної води у світі щороку захворює близько 500 мільйонів чоловік.

    3 учень: У 1992 році в місті Ріо-де-Жанейро на Конференції ООН з охорони й розвитку довкілля виникла ідея проведення 22 березня Всесвітнього дня водних ресурсів. Адже на планеті продовжується процес скорочення запасів прісної води. Це відбувається як за рахунок постійного зростання кількості населення, винищення лісів, забруднення довкілля, так і через неекономне водокористування.

    4 учень: За даними експертів ООН, біля 70 % всієї прісної води використовується для поливання рослин. Якщо запаси води будуть зменшуватися, то в недалекому майбутньому людство відчуватиме продовольчу кризу.

        7. Релаксація (під запис дзюрчання струмочка)

    - Діти, заплющте очі. Уявіть себе маленькою сніжинкою – білою, легкою, чистою. Ось ви тихо-тихо опускаєтесь на долоню маленькій дитинці. Вона задивилася, залюбувалася сніжинкою. Вам приємно доставити радість дитинці. А ось ви -  гірський потічок – стрімкий, бурхливий, веселий. Ви швидко несете свої води з гір на долину і стаєте тихою, спокійною річечкою, що плине між зелених берегів все далі й далі.

    - А ми повертаємось знову до нашого класу. Відкриваємо очі. Нам легко, спокійно, наш настрій гарний.

         9. Екологічне прогнозування.

    - Спробуємо уявити, спрогнозувати:

    А) Чим небезпечне бездумне ставлення до використання води?

    Б) Уявімо собі, що море, яке омиває нашу Донецьку область - Азовське, раптом  висохло. Які будуть наслідки?

        10. Створення проблемної ситуації.

                      Гра «Скорочення житла».

    - Ви всі знаєте, що люди для того, аби мати землю там, де її не вистачає, але дуже потрібно, скажімо, для будівництва  або ведення сільського господарства, можуть осушувати заболочені місця, озера, невеличкі річечки, ставки. Або ці місця можуть пересихати внаслідок неправильного використання людиною.

    - Я пропоную наочно впевнитися, яку страшну шкоду може заподіяти людина природі, переслідуючи тільки власні інтереси і не думаючи про наслідки.

    - Подумайте, хто найбільше страждає від надмірного втручання людини в життя природи?

    - Уявімо, що всі ви мешканці невеличкого озерця: рибки, жабки, вужі, водоплавні комахи, раки, черепахи, чаплі, а також рослини – очерет, латаття, водорості тощо. Спробуйте комфортно розміститися у нашому імпровізованому озерці.

     (Діти в масках мешканців озера стають на великий блакитний аркуш паперу, що імітує водойму)

    - А тепер уявіть, що людина частину озера осушила й використовує для своїх потреб. Чи всім мешканцям озерця вистачило місця?

     (Учитель забирає частину «озерця». Частина «мешканців озера» залишилася без житла, ці діти сідають на місце. Далі вчитель «осушує» ще частину «озера», хтось знову залишився поза озером)

    - Діти, коли вам не вистачило місця в «озерці» ви просто сіли на свої місця. А давайте уявимо, що відбувається в таких випадках в природі.

    - Дійсно, наслідки дуже страшні. В кращому випадку тварина сильна, здорова, витривала зможе дістатися іншої водойми, якщо вона є поблизу. А як же тварини слабші, риби, рослини? Що з ними станеться?

    - Внаслідок діяльності людини середня температура на нашій планеті поступово підвищується, це є однією з причин танення льодовиків. Якщо вони розтануть, де ж будуть жити білі ведмеді, пінгвіни?

    - Скажіть, чи маємо ми право зважати тільки на свої інтереси та потреби?

         11. «Екологічна мозаїка». Робота в групах.

    (Роздати конверти з розрізаними картками-висловлюваннями:

    ·           «Бережіть воду – джерело життя на землі!»

    ·           Живи, вода, одвічне джерело життя!»

    ·           Бережіть водойми рідного краю!»

    ·           «Економте й бережіть прісну воду!»

    ·           «Кожна краплина води – це дорогоцінний дар природи!»

    ·           «Люди, бережіть блакитні очі землі!»

    Групи на швидкість складають з частин мозаїку й зачитують утворені висловлювання)

    - Придумайте подібні лозунги про бережне ставлення до води.

            12. Хвилинка-цікавинка.

    - Я думаю, що всім нам, а особливо дівчаткам, буде цікаво знати, що для вживання найбільш корисна тала вода, та, яка утворюється після танення льоду. Приготувати її зовсім неважко. Для цього слід поставити воду до морозильної камери, а після замерзання просто розморозити. Вживати у їжу або для вмивання таку воду треба тоді, коли вона набуде кімнатної температури.

     13. Рухлива гра «Допоможи Річці».

     (Дівчинка у вбранні Річки приходить на урок і скаржиться на те, що

    люди її дуже засмітили)

    - Діти, давайте допоможемо річці, зібравши сміття та бруд. Для цього від кожної групи обирається учасник гри, який отримує, куди за сигналом буде складати сміття (порізані шматочки паперу).

     (Виграє той учасник, який збере найбільше «сміття». Якщо приміщення дозволяє, можна змінити гру так, щоб всі діти кожної групи збирали «сміття» в відерце своєї групи)

    ІІІ. Підсумок.  

          1. Презентація малюнків «Як я можу сприяти збереженню води». 

    (Домашнє завдання)  

    - Наша прекрасна планета Земля з її зеленими лісами, високими горами, синіми морями – наш спільний дім. В ньому живуть тварини, птахи, ростуть дерева, цвітуть квіти. І однією з умов цього життя – є вода.

    - Який висновок ми зробимо після всього сказаного?

    Висновок: людина є частиною природи, створінням розумним і сильним. Вона має дбати про збереження природи, адже коли хворіє і гине природа - повітря, земля, вода - людина здоровою не буде ніколи. Життя людини не буде повноцінним і комфортним ніколи. І може статися, що і самої людини на Землі не стане. Всім нам треба перетворювати свої слова в практичні дії і по збереженню води і по збереженню природи в цілому.

    - Давайте поділимось одне з одним своїми думками щодо того, як ви можете сприяти збереженню води на планеті. 

     (Діти презентують малюнки, пояснюють свої думки )

         2. Рефлексія.

                    - За якою темою ми з вами сьогодні працювали?

                    - Що вам сподобалось найбільше?

                    - Що найбільше запало в душу?

    Категорія: Статті Зеленої Країни" | Додав: Пчелка (27.02.2013) | Автор: Борисова Л.В.
    Переглядів: 1835 | Рейтинг: 5.0/4 |
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Авторське право належить керівникам проекту та авторам матеріалів © 2024
    Сайт управляється системою uCoz